Gå til innhold

*fikset*problemer med HK/CPU m.m

akto

Anbefalte innlegg

BIKKJEHÅR UNDER PROSESSOREN :whistle:

Hei, håper noen kan hjelpe meg.

jeg har en nybygget pc med mye problemer. Da jeg satte den sammen virket den helt greit bortsett fra at den hang seg under spilling. Trodde det var problemer med ram'en, så jeg sendte HK, PSU og ram inn til komplett for testing. Det viste seg at de funka fint, så problemet lå ett annet sted. Men da jeg nå har montert dette sammen igjen får jeg melding om noe slikt som at; "Windows kan ikke skrive til...osv". Dette er en dialogboks som dukker opp ca 30 ganger. Dernest får jeg melding om at "overclocking failed" enda jeg ikke overklokker. Oppdaterte BIOS, formaterte HD og la inn WIN XP Pro på nytt. Nå skjer følgende:

1. Fortsatt mld om at "overclocking failed" (overklokker ikke)

2. Hvilemodusknappen ved utlogging er "grået ut", kan ikke velges.

2. Ved oppstart må jeg trykke på en tast på tastaturet for å få bilde på skjermen. Vilkårlig hvilken knapp jeg bruker, jumpera på HK står ikke i "våkne" posisjon, heller ikke innstillingene i BIOS.

4. Etter å ha vært inne i BIOS vil den ikke gå til windows etter save & exit, men jeg må skru av strømmen for å gå inn igjen. (da får jeg igjen meld om denne overclocking... igjen og trykker F2. Da går den til windows.

5. Vet ikke om det er relevant, men windows update fungerer ikke lengre!?

6. Setter jeg minne for grafikkort til 128 Mb i Bios kræsjer maskinen.

7. Etter at jeg har lagt inn nye programmer, og de programene ønsker å starte pc på nytt, går den inn i en slags dvale, som jeg må bruke hovetbryter for å få den ut av. Den starter ikke opp igjen automatisk. Skjermen skrur seg av, men ikke pc'en...

Jeg har Intel P4 3.0 Ghz. ASUS P4P 800 E delux, Twinmos 3200 DDR DIMM 512(2 x 256), ASUS radeon A9600 SE 128Mb

Den som har løsningen på mine problemer skal få en kasse øl :thumbup: , garantert.

mvh Atle

Endret av akto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...