Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dl-624 med dwl-2100 som repeater

Anbefalte innlegg

Hei!. jeg har prøvd lenge og vel nå å få dette til å fungere - så håper det er noen som vet svaret!! :roll:

Jeg har et satt opp et trådløst nett med Dl-624. Dette fungerer flotters, men jeg vil at det skal fungere i huset vedsidenav. Jeg har litt dekning i huset vedsidenav - så kommer på nett, men skulle gjerne forsterket signalet - så kjøpte en dwl-2100.

Har prøvd å sette opp denne i repeater mode uten hell.

Det jeg har gjort er: koblet opp DWL-2100, oppgradert bios til 2,01eu for å få Site Survey i advanced mode. Trykket på site servey og fått opp DI-624'en. Tastet macadressen til 624 inn i Root AP MAC Address feltet for AP Repeater.

Jeg har også resat begge boksene før jeg begynnte -så alt skulel være standardinstillinger - og har skrudd av nøkler og slikt for at det skal være enklest mulig å få det til.

får dette altså ikke til å virke. pcen finner nettverket til dl-624 med 2 streker og når jeg skrur på dwl-2100 så blir det ingen forskjell i styrken.

noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en Di64+ og en DWL2000AP+ som jeg har jobbet litt med å få til å virke i repeater modus.

Selve jobben med å få "DWL"n til å jobbe som repeater gikk greit, den frant fram MAC adressen til gatewayen (DI614).

Når jeg så har en PC (laptopen) i zonen som skulle være dekket opp av repeateren, får jeg signalstyrke max. Men det er problemer med at jeg ikke kommer ut på nett, finner første access point (DWL) som har ip xx.50 default. Men klarer ikke å finne DI accesspointet som har adr 192.168.0.1 (default adressen).

Når jeg så flytter meg over til zonen til DI 614 virker alt normalt.

Er det noen som kan svare på om man skal bruke "statis IP" eller dynamisk på repeateren når hoved access punktet har DHCP aktivt (IP fra .2 til 25, nm 255.255.255.0)

Lenke til kommentar

hei!. jeg har kommet et stykke lengre med dette nå da. får dette til å funke en kort periode - så slutter det å virke igjen (ca 2 min). det jeg gjør er: setter fabrikkoppsettet på di624 - så setter jeg SSID som det jeg vil ha. bortskjett fra det gjør jeg ingenting. - ingen sikkerhet.. da virker nettverket fint med kun dL624. Så går jeg inn på configurasdjonen til dwl2100 (192.168.0.50) og skriver inn mac adressen til DI 624 på Repeat AP og SSID som 624 har.

Restarter device'et og da finner pcen begge boksene - får maks styrke og får pinget begge boksene (.1 og .50) problemet jeg har nå er at dette slutter å fungere etter ca 2 min. DWL 2100 ser ut til å miste kontakten med DI624 og nettverket detter ned - etter dette får jeg kun kontakt med DI624 - med dårlig signal seff..

Noen som vet svaret? :cry:

Lenke til kommentar

Var på mandag i kontakt med kunde servicen til Dlink via tlf,

du verden så lite service de kunne gi.

Det eneste de svarte på spørsmålene som her har vært fremmet rundt det med opp sett av en repeater var at man måtte kjøpe root AP og repeater AP som jobbet sammen. Om eks en DI614+ og en DWL 2000AP+ i B modus skulle virke sammen hadde de ingen anelse om.

Samtidig skiver Dlink på sine sider at man kan gå over til 54M utstyr en etter en slik at man enkelt skal kunne oppgradere et nett uten å måtte bytte alt av kort og bokser på en gang. Selvfølgelig jobber nettet bare som B så lenge det finnes en enhet som bare er 11M.

Vi får nok jobbe videre oss brukere i mellom for å finne svar på saken.

Hakadal...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...