GoldenLion Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har investert i en 19" LCD - LG 1910B - som jeg er kjempefornøyd med - når den er på. Den har imidlertid et merkelig problem - den slår seg av inn imellom og vil ikke slå seg på igjen. Noen ganger skjer dette i forbindelse med oppstart av et spill, andre ganger helt fra maskinen slås på (POST-skjermbildet og Windows XP skermbildene vises, men ikke "logg på" -skjermbildet), og andre ganger igen når man logger seg på eller når det byttes fra en bruker til en annen. I forbindelse med oppstart får jeg også innimellom et kortvarigt (1/2 sek.)skjermbilde med et rødt/svart flimrende mønster. Så vidt jeg husker skjer dette mellom POST og Windows XP starter skjermbildene, men kanskje det er etter Windows XP starter. Jeg er litt usikker på om det egentlig er skjermen eller om det er grafikkortet som er problemet, men alting fungerte med den gamle CRT-skjerm. Jeg har byttet skjermkort driver og slått av alle strømsparingsfunksjoner, men ingenting synes å bli bedre. Skjermkortet er et Sapphire Radeon 9600 XT Ultimate Edition (ikke overklokket). Operativsystem Windows XP Pro Norwegian SP2. Skjermen kjøres i native oppløsning 1280X1024, og er koblet med DVI-kabelen. Noen gode bud på løsning av dette problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå