Gå til innhold

Pc'en vil ikke boote verken HD eller floppy.

Anbefalte innlegg

fikk meg nytt Hovedkort, cpu og RAM i dag, puttet dette inn i det gamle kabinettet og koblet til alle harddisker CDROM og andre kabler.

MEN, hovedkortet booter ingen "devicer".

PC'en starter, jeg kan gå inn i BIOS, jeg finner alle IDE enheter, og stiller boot-rekkefølgen, men uansett hvilken enhet jeg velger, booter den ingenting, og det kommer ingen melding. den bare stopper der hvor jeg kan se all info om cpu,HD,IRQ og alt det tullet der.

På LED Bracketen jeg har koblet til, lyser alle lysene grønt, noe som i følge manualen betyr "booting operating system"

Jeg har prøvd å koble ut alle HD'er og CDROM'er, og valgt at den skal boote fra floppy - men den sjekker ikke om det er en diskett inni engang.

ARGH! Dette suger! hjelp meg, please!

Hovedkort = MSI KT3 ULTRA-ARU

CPU = AMD XP 1800+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jamen poenget er at den ikke vil boote! verken HD eller Floppy!

-------------------------

BTW, det skal funke fint å boote fra en gammel installasjon. har gjort det før. (flyttet HD med OS mellom to forskjellige). Men det er selvsagt ikke særlig lurt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 23:34, GeeZuZz skrev:

jamen poenget er at den ikke vil boote! verken HD eller Floppy!

-------------------------

BTW, det skal funke fint å boote fra en gammel installasjon. har gjort det før. (flyttet HD med OS mellom to forskjellige). Men det er selvsagt ikke særlig lurt.

d som skjer når du instalerer et nytt hovedkort er at d oset ikke finner den informasjonen som ligger på hd,som for eksempel,den gamle cpu var en amd,mens den nye er intel p4.du må formatere c:

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:

d som skjer når du instalerer et nytt hovedkort er at d oset ikke finner den informasjonen som ligger på hd,som for eksempel,den gamle cpu var en amd,mens den nye er intel p4.du må formatere c:

Kjetil

JO! det funker fint å dra en windows harddisk over til en annen maskin med annen prosessor og hovedkort (alt annerledes) den bare installerer drivere på nytt.

Men det er fremdeles ikke problemet.

Problemet er fremdeles at jeg ikke kan boote. (dermed kan jeg f.eks ikke formatere c: - fordi jeg ikke kan boote en oppstartsdiskett.)

Lenke til kommentar

Har du kjøler som blir "godkjent" av kortet, MSI kaller det "CPU Fan Detection" ligger i "PC Health Status" i Bios. Såg i manualen fra MSI for KT333 kortet at denne kunne "fryse" maskina i oppstarten (s.3-27). Kikk på denne posten i Bios og disable denne, kan være løsninga om dette er problemet..

Kjører MSI K7T 266A kort som har lignende sak, får der en advarsel om at ikkje CPU vifte fungerer og 2 valg. Har disabla denne, bruker Papst vifte på kjøler (uten turtall giver).

Lenke til kommentar

YEAH!

Det funker!

Grunen til at det ikke funket var at "Spread Spectrum" (som jeg ikke aner hva er) stod på disabled. dette fordi jeg hadde stilt inn biosen til å kjøre "High Performance", og i følge boken så bør den være på disabled for å oppnå optimal stabilitet og ytelse...

Noen som vet hva det betyr, og om det gjør noe særlig at jeg kjører Spread Spectrum på + - 0.25 %?

uansett hurra.

(det som er så dumt er at jeg ikke får testet PC'en nå, fordi jeg har prøve på skolen i morgen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...