Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Packet loss og "hopping av og på" på nettverk 2

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette er en fortsettelse av denne tråden. (jeg tenkte det var bedre å oppsummere situasjonen i en enkelt post og spare potensielle hjelpeytere fra unødvendig lesejobb)

Så, problemet mitt er at nettverket mitt "hopper av og på". På windows kommer det opp en "Local Area Connection - A cable is disconnected" i ett kjør, og den forsvinner og dukker opp i høyt tempo. På linux får jeg tilsvarende resultater når jeg bruker gnome network monitor eller annet. Hvis jeg prøver å pinge f.eks google får jeg ca. 70% packet loss. Dette gjelder alle nettverkshosts, også lokale, som routeren min eller en av de andre PC'ene i huset. Dette gjelder kun min PC, de andre har det helt fint.

Jeg har prøvd følgende:

Bytte kabel

Bytte port i routeren

Bytte PCI-sporet nettverkskortet står i

Bytte nettverkskort

Flytte PC'en ned i første etasje og koble til med kabelen til en av de andre PC'ene

Skru av DHCP i router og gi meg selv IP manuelt

Flashe BIOS til siste versjon

Clear CMOS

Bytte PSU (hadde bare en gammel veik en, men problemet var der da og)

Jeg tenkte det var en feil på hovedkortet, noe som også kunne forklare noen problemer jeg har hatt med strømbrudd og spontan-booting. Men i dag fikk jeg mitt nye hovedkort, og det er like ille.

Dette er i ferd med å gjøre meg gal - er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Kan det være RAM'en?

- Medrakil

Min maskinvare:

Chieftec Midi Matrix kabinett og den PSU'en som følger med (er det den som er skyld i strømbrudd og spontanbooting? har også noe jordfeil i huset, kan være det(det har vel i så fall lite med dette å gjøre))

MSI KT-4 Ultra-FISR

AMD Athlon XP 2100+

512 MB Kingston PC333

Asus GF4 Ti4400

WD 120 GB 8 MB cache

SMC EZ Card Nettverkskort (også prøvd å bytte til et AMDTek et eller annet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva er det med 3Com kort som gjør dette? o_O

Først og fremst kvalitet. De gammle 10mbit-kortene mine har gjennomgått MYE, og dem lever i beste velgående.

Dette er nok et "worst-case-scenario" du har opplevd. Mulig begge de to andre nettverkskortene du har hatt, ikke har funket, eller at maskinen din ikke liker 100mbit? Har du prøvd å kjøre et 100mbit kort, og force den ned i 10mbit full eller half-duplex?

Lenke til kommentar

Har mistet endel kort grunnet strømsvingninger og strømbrudd, de oppførte seg på samme måte som du beskriver her. Kansje det som har skjedd? Den ene sommeren røyk 3 kort og en router på grunn av strømbrudd når uværet var som værst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...