Gå til innhold

(driver-)interface mot maskin Ipod/Ipod mini

Anbefalte innlegg

Trenger en mobil disk med litt størrelse på (altså kapasitet) men uten at kapasiteten skal avspeiles i apparatets fysiske størrelse - kan heller ikke ha ekstern strømforsyning. Etter å ha kikka litt på priser på eksterne mobildisker kom jeg til å tenke på at Ipod er ganske tett opptil i pris..

Leser på apple.no sine sider at man kan lagre f.x. bilder på Ipoden (og så peker de til en dings som gjør at du kan tømme minnekort til Ipod). Det jeg derimot ikke klarer å lese ut av disse sidene er hva slags (software/driver-)interface Ipoden har mot maskin? Har Ipod Mass Storage-driverstøtte eller må man bruke iTunes eller annen medfølgende programvare for å laste filer fra maskin til ipod?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IPod er en genial liten harddisk. Det skulle ikke være nødvendig med noen drivere får å kunne bruke en slik som mobile disk.

Jeg har selv en iPod av gammel type, det vil si at den er formatert slik at den bare fungerer på Mac. Jeg bruker den til musikk, naturlig nok og resten av kapasiteten som backup for alt av programvare på maskinen. Når ting ikke fungerer som det skal bruker jeg denne som systemdisk og reparerer maskinen via denne, da gjennom FireWire (1394) kabler.

Dagens iPod har USB 2.0 og FireWire muligheter og er formatert slik at de fungerer både på Mac og PC, det vil si at du i en iPod har en musikk spiller og en harddisk som fungerer som plug and play både på Mac OS 8,1 og fremover og Windows XP via USB 2.0 og/eller FireWire.

Lenke til kommentar

iPoden opptrer som en hvilken som helst ekstern harddisk og dukker opp i Min datamaskin (windows) når den er koblet til. :yes: Det trengs ingen form for programmer for å få filer over til iPoden om du bare skal bruke iPoden som harddisk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...