Gå til innhold

Forslag til nytt forum under programmering: python

Anbefalte innlegg

Ville vært interessant å se om man får noen oppslutning om et pythonforum.

python som programmeringsspråk stiller på lik linje med perl og php og brukes til mye av de samme tingene.

av andre ting kan det nevnes at mange standard linux applikasjoner er skrevet i python:

*)dhclient

*)yum

ellers er det bare å ta en grep python /usr/bin/*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanken er god, men jeg støtter det ikke.

For at det skal være noen vits i å opprette en egen forumkategori for Python så må det jo være en viss etterspørsel etter det.

Jeg gjorde det søk på de siste 365 dagene i programmerings forumet etter Python og fant 47 innlegg hvor ordet Python blir nevnt.

Jeg tror dette er for lite til at det skal være noe vits i å opprette en egen kategori og at man like gjerne kan fortsette å diskutere emnet i Generell Programmering kategorien.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Vi hadde eit Python-forum ein gang i tida, og det vart svært lite brukt. Python er eit morsomt språk, men for øyeblikket kan eg ikkje sjå at me har noko stort behov for det. Det er rett og slett ikkje nok personar som bruker det på forumet til at det skulle blitt eit fornuftig forum. Eg forslår at Python-relaterte ting kan takast i Generell/annen programmering. Om det er mange som er ueinige, så luft tankane her. Eg kjem til å følgje med for å sjå kor mange det faktisk er som ønsker eit slikt forum...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...