Tdale Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Har en partisjonert disk, C: og D: I det siste, så har det blitt kjørt disksjekk på D: i oppsatarten, uten at jeg har gjort noe for at dette skal skje. Når jeg nå prøver å defragmentere, får jeg beskjed om at dette ikke går, fordi det skal kjøres chdisk på den. Noen tips? Tommy Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 kjør chdsk på den manuellt og så prøv å defragmentere den i safe mode. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Hvordan gjør jeg det manuelt, og hvordan starter jeg i safe mode? Tommy Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 og hvordan starter jeg i safe mode? F8 under boot XenZor Lenke til kommentar
Nikkos Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Slå av skjermbeskytter, hvis den står på, vil defrag starte om og om igjen. Om jeg forsto deg riktig? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 høyreklikk på disken og fjern haken for at det skal sjekkes ved hver oppstart. eventuelt må du starte og slå av pcn på skikkelig måte Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har ikke skjermbeskytter, og det er ikke defragmenteringen som starter om og om igjen. Jeg får ikke satt defrag i gang. Det er diskkontrollen som kommer hver gang XP har startet opp, som gjentar seg hele tiden. Har slått av automatisk systemgjennoppreting, men det hjelper ikke. Prøvde å kjøre manuell chkdsk /f men fikk beskjed om at et program på disken kjørte...noe det ikke gjør, siden det kun er video og bildefiler på denne disken. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå