Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

stoppa av snuten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
politiet kan ikke, etter hva jeg vet, ta deg for å ha uplombert potte. de kan heller ikke teste om mopeden din har trim, (hvis det syntes er det en annen sak).

Så, politiet er ingen fare dersom du kun har uplombert moped og holder fartsgrensa, det er veivesenet du må se opp for ;)

Politiet kan i høyeste grad ta deg for alle lovbrudd; når det gjelder mopeder kan de kreve mopeden din fremvist ved et kontrollpunkt i løpet av f.eks. 10 minutter, avhengig av avstanden.

Lenke til kommentar
politiet kan ikke, etter hva jeg vet, ta deg for å ha uplombert potte. de kan heller ikke teste om mopeden din har trim, (hvis det syntes er det en annen sak).

Så, politiet er ingen fare dersom du kun har uplombert moped og holder fartsgrensa, det er veivesenet du må se opp for  ;)

Politiet kan i høyeste grad ta deg for alle lovbrudd; når det gjelder mopeder kan de kreve mopeden din fremvist ved et kontrollpunkt i løpet av f.eks. 10 minutter, avhengig av avstanden.

det var ikke det jeg mente. selvfølgelig kan de ta deg for alt de vil, om de mistenker deg for det men det viktige er at de vanligvis ikke har mulighet for å sjekke om du har uplombert moped, for å teste om mopeden er trimmet trenger de en tralle, noe de ikke har med seg, kun veivesenet.

 

altså, politiet har begrenset mulighet for å sjekke at mopeden din er uplombert, med mindre du viser det til dem ved å kjøre for fort, eller mopeden din lager en helt jævlig høy lyd.

 

politiet er altså veldig farlige dersom du gir dem bevisene. beklager at jeg gjorde meg missforstått

Lenke til kommentar

Hvis politiet stopper deg fordi de trur du har trimma moped, så pleier de å si at du skal møte opp der å der for å sjekke. men står du stille kan de ALDRI ta deg der unntatt hvis de har med seg veivesenet og de ber deg kjøre mopeden på tralla... som du faktisk er lovpålagt til å gjøre hvis politiet ber deg om det...

 

Men i det siste har politiet blitt enda mer morsomme og har begynt å ta med seg kameraten sin veivesenet til skoler rundt omkring. f.eks ved åssiden ble en god del busta i våres, da onkel politi kom på besøk med tralle..

 

så konklusjonen er folkens: enten så er du nødt til å bruke ganske mange tusen på lett motorsykkel, eller så må du kjøre moped i frykt i to år... men jeg har kjørt uplombert moped (aprilia RS 50 uten plombe som går i 95-100 :thumbup: ) i 2 sessonger nå og har aldri blitt stoppa. (jo en gang, men da var jeg på et gangfelt :p ) Som sagt tidligere her av en klok mann, ikke gi politiet bevisene! men kjør heller med litt vett... ikke gi bånn fitte forbi politistasjonen f.eks...

Lenke til kommentar
som du faktisk er lovpålagt til å gjøre hvis politiet ber deg om det...

 

Du sier du er pålagt å la veivesenet teste mopeden din på en tralle dersom du ber dem om det. Det er jo bare rett og rimelig. Men hva skjer om du fortsatt nekter ? Det kan da ikke være værre å nekte for alt enn å bli tatt for trim, noe du vil bli dersom du har trim og ikke har "politiknapp"

 

Men gjelder det samme for veivesenet ?

Jeg mener, har veivesenet rett til å kreve at du lar dem teste moppa di uten at politiet er med dem ? Kan man nekte ? Kan de straffe deg for det?

 

Om politiet eller veivesenet ber deg møte på et angitt tidspunkt for å teste moppa di er det jo bare å ta av trimmen i mellomtiden :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

har en kamerat som driver og kjører ulovlig! det han gjorde det er også sette på en trim-potte og lakkerte den, og forma den så den så ut som en orginal potte, så ble han stoppa av purken også sa de har du trim eller no sånt, nei svarte han, ok svarte de tok frem en sånn magasin og der sa dem ok kjør videre! hvorfor jo fordi den så ut som en orginal potte som dem hadde i magsinet sitt! det du kan gjøre som er lovlig det er og borre steppelene også!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hellu..

det med 3200.- er bare dritsnakk å surrevisper=)

jeg kom på min forrige suzuki tsx trimma tell 70km/h uten skilter uten lappen uten hjælm smatt jeg oppover mac donalds å opp gågata i drammen sentrum med snuten i hæla men tell slutt blei det for skarpe svinger å sånn(hadde nedslitt orginal brems bak fra, 86? å hender'n på forbremsen var knekt av) så jeg slang dritten vekk å beina men stoppa for merka at han som kom etter meg løp sånn ca like fort å hørte ennå en ny poltibil lenger nedi gata så jeg stoppa. fikk et forelegg på 1200.-... det var ikke lys på sykkelen eller no nesten allt var borte / litt fucka=)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva som skjer om du nekter nekter veivesenet å teste mopeden din? Si at jeg blir stoppa da, tar på skivelåsen og stikker :D Hva kan di si da? Det jeg er mest redd for er tekniske kontroller, det tvinger meg omtrent til å kjøre i bare smågater på dagstid .. Om kvelden og natta derimot er det lite med tekniske kontroller, da er det heller laser/radar eller vanlig polis på jobb jeg møter på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...