Gå til innhold

Bruke norsk XBOX i USA

qdos

Anbefalte innlegg

Jeg skal til USA noen måneder, og lurer på å ta med meg XBOXen over. Den er moddet, så tror jeg kan switche mellom NTSC og PAL.

Men USA har som kjent 110V, mens XBOXen skal ha 220-240V. Noen som vet om et egnet adapter for å takle dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som folk sier er det nok billigere aa kjeope naar du kommer hit til statene, men ikke regn med at det blir noen rimelig loesning. Det er ganske mye elektronikk som skal til for aa gjoere 110V 60hz om til 230V 50hz. Jeg har ogsaa sett mange ha problemer med omformere og videoutstyr pga hoey rippelspenning, men det kommer jo an paa kvaliteten paa omformeren. Stikk innom Radioshack, personalet der har som regel god peiling.

Lenke til kommentar

men PLEASE, pass på at du får en bra nok omformer!

Jeg gjorde omvendt; tok med min amerikanske xbox til Norge med omformer kjøpt på flyplassen.

Kom hjem, plugget adapteren i veggen og videre til xbox'en...PANG! ...og dermed kom det røyk ut av box'en :cry:

Lang historie kort: Hele strømforsyingen inni box'en hadde blitt svidd herfra til Holmenkollen, så jeg måtte kjøpe ny via nettet og skru den inn selv... masse pes. Eneste fete med det er at den nye forsyningen har en liten bryter som velger volt :thumbup:

Ellers er det ikke no' problem...hehe.

Så alt jeg sier er: Pass litt på :!:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hvordan er det med å bruke spill kjøpt i USA på norske Xboxer? Slik jeg ser det, så skal ikke det være noe problem, men hvis noen vet noe annet, hadde det vært kjekt å få vite før jeg bestilte online.

Det funker vel bare om du har en moddet xbox som har mulighet for å skifte mellom PAL og NTSC. Vil tro at en amerikansk NTSC-plate ikke lar seg spille på en norsk umoddet PAL-xbox.

Lenke til kommentar

Da er jeg og XBOX`en på plass i USA, og har kjøpt en såkalt reverse voltage converter som jeg fikk anbefalt på Radioshack. Den omformer (visstnok) 110 volt til 220-240 volt opp til 40 watt.

Koblet XBOX`en til strømmen, og slo på. Resultatet er at den er på i under et sekund før den slår seg av igjen. Kan gjøre dette så mange ganger jeg vil (blir fort kjedelig), så det er ingenting som tyder på at strømforsyningen har tatt kvelden.

Forslag til løsning? Hva tyder dette på?

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at volt-converteren jeg kjøpte ikke skulle virke. Den skal gi 220 v opp til 40 watt. Er ikke så hypp på å kjøpe enda en sak før jeg vet skjønner hvorfor dette ikke virker, og hva annet som faktisk fungerer...

Lenke til kommentar

Ok, 40 watt er altså for lite. Da er det noen på Radioshack som skal få noe i retur. Jeg fortalte klart og tydelig hva den skulle brukes til, og duden mente at 40 watt var rikelig. Ettersom min interesse for strøm begrenser seg til å plugge i kontakten, stusset jeg ikke noe mer over dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...