Buzz76 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Skal bygge maskin til en arbeidskollega og tenker å gå for AMD64 Socket754 pga pris og ytelse. Har ikke hatt tid å fulgt med så mye i det siste... så hvilket brikkesett er å anbefale her? nForce3 eller K8T800? Vil sjekke litt rundt før jeg eventuelt bestemmer meg... Tips mottas med takk Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) nForce3 250(GB) er vel å anbefale. K8T800 har minneproblemer, ingen AGP/PCI-lås hvis du har tenkt å overklokke, og problemer med P-ATA-kontrolleren eller noe sånt (usikker på den siste). Av dagens hovedkort til Socket 754 ville jeg valgt Asus K8N /K8N-E Deluxe, MSI K8N Neo Platinum Edition/K8N Neo FSR eller DFI LanParty UT nF3 250Gb. Alle disse er nForce3 250GB kort. EDIT: AnandTech har testet alle tre... slenger på noen linker: Socket 754 roundup (Asus K8N-E Deluxe, Soltek K8AN2E-GR og DFI LanParty UT nF3 250Gb) DFI LanParty UT nF3 250Gb-test Socket 754 roundup (Abit KV8 PRO, Chaintech VNF3-250, Epox 8KDA3+, Gigabyte K8NSNXP og MSI K8N Neo) MSI K8N Neo Platinum Edition-test EDIT2: Bare for å advare deg; bilder i signatur er ikke lov Endret 1. oktober 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Takk for kongesvar Hæh.. ingen bild i signatur? Åffer kan jeg legge inn da... Får fjerne da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Har selv Asus K8VSEDx kortet, og er veldig fornøyd med det. Stabilt og god ytelse. Ikke hatt noen problemer med det. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Buzz: Du kan helt fint legge et bilde der, forumet sperrer ikke, men ifølge retningslinjene er det ikke lov, og du har fremdeles ikke fjernet det Endret 1. oktober 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Dingot0m ga deg ett meget bra svar og noen gode forslag, men jeg må få skyte inn at han tar litt feil angående KT800. Jeg sitter selv med Abit KV8 Pro 1.1, og dette har muligheter for både AGP/PCI og DDR lås, samt software overklokking fra Windows. Minnet er ikke problemer i det hele tatt, men jeg må jo innrømme at jeg kjøpte sikkert (les Corsair). Det med problemer med P-ATA kontrolleren har jeg aldri hørt om før så det kan jeg ikke kommentere. Dette må vel konkluderes med at Abit lager sykt gode hovedkort uansett chipset de bruker... Jeg er ihvertfall meget fornøyd. Lenke til kommentar
MuD Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Dette må vel konkluderes med at Abit lager sykt gode hovedkort uansett chipset de bruker... Jeg er ihvertfall meget fornøyd. enig eg har abit kv8-max3 og eg er imponert over Abit, hadde abit nf7-s v2.0 før og det og var eg utrolig fornøyd med... Abit kan virkelig lage hovedkort Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Dingot0m ga deg ett meget bra svar og noen gode forslag, men jeg må få skyte inn at han tar litt feil angående KT800. Jeg sitter selv med Abit KV8 Pro 1.1, og dette har muligheter for både AGP/PCI og DDR lås, samt software overklokking fra Windows. Minnet er ikke problemer i det hele tatt, men jeg må jo innrømme at jeg kjøpte sikkert (les Corsair). Det med problemer med P-ATA kontrolleren har jeg aldri hørt om før så det kan jeg ikke kommentere. Abit KV8 Pro har VIA K8T800 Pro. Jeg snakket om vanlig, gammelt K8T800. Glemte K8T800 Pro i farten @Buzz: Vi har skyteglade () moderatorer, og hvis du faktisk leste retningslinjene som jeg postet i min forrige post, ville du sett at det stod: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen. Så slipper du å få advarsel for det Endret 1. oktober 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Buzz: Du kan helt fint legge et bilde der, forumet sperrer ikke, men ifølge retningslinjene er det ikke lov, og du har fremdeles ikke fjernet det Hm.. fjerna det isted :| men det står at du kan ha en avatar? Så da kan jeg legge inn der istedet Bare redigere litt... Takker for svar alle sammen Skal forresten ikke overklokke denne boksen... Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Tror det var i starten VIA hadde minneproblemer, jeg har selv hatt s.754/k8t800 og det var fjellstoett. Og ja, idecontrolleren har lav ytelse, kanskje vt8251 blir bedre. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Jeg har siste BIOS og Corsair TWINX-1024-minne, og fremdeles maks ustabil maskin. Mistenker at hovedkortet mitt er ødelagt men men... EDIT: Buzz, les forrige innlegget mitt igjen du (Enda et hint ) EDIT2: Post nummer 900!! Endret 1. oktober 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 EDIT: Buzz, les forrige innlegget mitt igjen du (Enda et hint ) mumle... Lenke til kommentar
sindre1 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Vurderer selv å gå for Epox EP-8KDA3+. Hørt det skal være bra. HW.no har forøverig testet det; http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8483&side=1 Lenke til kommentar
Innos Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Du kanlke så godt kjøpe J utgaven, tror ikke det er noe stor forskjell, og det koster mye mindre, btw mitt post nummer er 4052, men hva bryr det oss hva lsags pst nummer du har?(dårlig vits ofc, bare måtte) Lenke til kommentar
monster11 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 hvis du skal klokke så ikke kjøpe epox.mit skulle ha 1,7 volt for at nå 220 htt,har nu DFI og kan stille htt til 225 på standar volt. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hva med ukens tilbud på komlett: Epox 8K3ADJ http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300671&cks=WOF Billig (729) og bra (nforce3). Apropo Abit: -Epox kan ofte minne om en Abit klone, bruker samme bios, diskkontrollerne har tidligere vært levert av Highpoint osv... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Vurderer selv å gå for Epox EP-8KDA3+. Hørt det skal være bra. HW.no har forøverig testet det; http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8483&side=1 Hvis du har bestemt deg for det kortet,så anbefaler jeg at du kjøper det hos Komplett selv om de er litt dyrere.Skulle du få et kort med feil på er nok Komplett greiest å ha med å gjøre i forhold til for eksempel PCutstyr. Har bare en ting å si om PCutsyr etter egen erfaring: Endret 1. oktober 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Ja, PCUtstyr skal visstnok være forferdelige på service... Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Takker for gode inputs Tenker det blir nForce da iallefall... enten Abit el Asus. Er de jeg har mest erfaring med selv så... og fornøyd med de kjøpene Litt irriterende å høre at 754 kortene har tatt seg opp såpass da... for da fikk jeg kløen selv også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå