Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med S-ATA?

Jtand

Anbefalte innlegg

jeg har en Seagate 160 gb S-ATA som jeg har plagdes med i flere uker nå. Har Abit AT7-MAX2 hk. WinXP installasjonsprogrammet tror at jeg skal kjøre RAID eller noe sånt. Jeg skjønner ingenting!

Og når jeg trykker på F6 og setter i disketten fra Abit, såp kommer det opp ATA/133 Raid Controller. Men er det ikke S-ATA 150 det er snakk om? Pliz hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S-ata kontrolleren er også en RAID kontroller. Men du trenger ikke tenke på RAID oppsett med kun 1 disk på denne. Den vil fungere som en vanlig IDE kontroller, med unntak at du må bruke disketten, trykke F6 under installasjon dersom du skal ha OS på disken.

Du kan også gjøre som du sier, installere OS på IDE, og konfe. disken fra Windows.

Lenke til kommentar

Det er allike vel fullt mulig å installere Windows XP på en SATA disk. Deu må bare ha disken med drivere till SATA kontrolleren for hånden når du skal installere.

Når du får spørsmål om å trykke F6 for å installere 3dje parts RAID/SCSI kontrollere, så gjør det. Sett inn disken og finn frem riktig driver. Når du har funnet riktig driver vil du se disken i en liste. Ikke bry deg om hva den står oppført som, det spiller ingen rolle, så lenge den er der.

Så er det bare å installere i veil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...