Gå til innhold

Nytt msi k8n neo 2 platinum med fullt av errors.

Frostax

Anbefalte innlegg

heisann. jeg fikk i går et MSI K8N neo platinum hovedkort i posten og skulle da sette sammen den nye pc'n min.

pc'n består av:

MSI K8N Neo2 platinum hovedkort

a64 3500+ cpu

512mb twinmos ddr3200 ram

antec neopower 480w psu

raptor 37gb hd

maxtor 120gb hd (IDE)

sapphire radeon 9200pro skjermkort

Det er lite som virker. på raptor disken er det frå før av installert xp. når jeg bruker den så booter windows, så går det lang tid og til slutt får jeg blåskjerm

"the computer have to be shut down to prevent damage to your system greia. blå skjerm med hvit skrift.)

kan skrive ned alt sammen hviss noen tror det hjelper.

dette skjer hver gang jeg prøver å boote med raptoren.

Med maxtoren (som er tom/formatert) kommer den forbi der det står "verifying DMI Pool data" så står det "missing NTLDL (tror det var det. eller no lignende.) og press a key to reboot".

Prøvde også med harddisken til en kamerat av meg som er oppe å går, men det samme skjedde med den som det skjedde med maxtoren. (også en IDE disk)

har også prøvd med annen rambrikke. den var av samme merke, men var på 256 mb. får ny ram i posten i dag, så skal selvsagt prøve med dem. (OCZ)

Jeg kommer inn i bios, og der ser alt bra ut (fra mine øyne) cpu temp på 36 og system på 28...

Snakka med komplett. men der var det ikke mye hjelp å få. resatte cmos et par ganger, og da det ikke hjalp mente de på at jeg skulle sende kortet i retur pga at det var lang kø på supporttellefonen.

Jeg renger ikke med at kortet er ødelagt på noe måte, derfor vil jeg ikke sende det tilbake og vente i fler uker på å få et nytt.

Er det noen som kan komme med noen tips om hva jeg bør gjøre eller hva som kan være galt/i stykker så hadde det vært kjempefint :)

kan ta litt tid før jeg svarer pga at jeg ikke har pc hjemme nå. men svarer i skoletida hvertfall.. skal kanskje få brukt en annen pc i helga så jeg får svart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har gjort det ja. bra det er problemer med twinmos da, for ocz minnet venter på meg på postkontoret nå.

så får prøve med det.

Men hvis minnet er problemet, er det problemer som dette som pleier å oppstå da? trodde det ikke virka i det hele tatt jeg..

Lenke til kommentar

I min gjerning som reparatør på Komplett sine "bygg" (og de har solgt maaaaange A64 systemer med Twinmos!) har jeg sett forskjellig oppførsel som følge av denne inkompabiliteten, men som oftes er det at Windows nekter å starte (enten blåskjerm eller at det bare kutter under lasting).

Lenke til kommentar

Når du bytter hovedkort må du instalere OS på nytt eller ta en repair.Prøv derfor å instaler OS på nytt på Raptoren.Jeg har S-Ata disk på min maskin,når jeg prøvde en Ide disk fikk jeg også meldingen:NTLDR missing.

Hvis jeg ikke husker helt feil,så mener jeg at jeg satt first bootdevice til HDD0 og da fikk jeg Ide disken til å fungere.

Lenke til kommentar

kommer ikke inn i install av xp... etter at det står at den booter fra cd kommer "missing ntldr" med en gang... har prøvd det meste med IDE disken oxo..

blir vael kanskje til at jeg sender kortet tilbake tenker jeg.. men det tar vel år og dag før jeg får et nytt igjen da... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...