Gerrard Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg er mektig lei av at Komplett/Datakjeden ikke har produsenti-info på sine sider. Jeg har også hørt at folk har fått mail fra dem der de sier at produsenten ikke er av interesse for dem.... Hva slags arrogant holdning er dette til sine kunder? Kundene er forutsetningen for enhver økonomisk virksomhet. Hvis man ikke lytter til dem vil de gå over til konkurrenten. Jeg mener at vi bør benytte oss av forbruker makta og boikotte både That`s write og Komplett/Datakjeden inntil de tar seg bryet med å informere om produsent info, da dette ER av interesse for kundene. Venter spent på mailen.... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Salgsavdeling hadde ikke peiling, men sjekk svaret fra innkjøpsavdelingen. Les hele saken her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=164498&st=400 Edit: Eneste ulempen for meg nå, er at komplett.no har reservert 1700,- to ganger på visa kortet mitt Edit 2: Den nye bestillingen min veier også 16 kg Endret 1. oktober 2004 av JohnRichard Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Det var jo en lettelse. De gir derimot ingen direkte garanti for at de platene du får er Ricoh, da Optodisc allerede synes å være i omløp. Men at de er villige til å komme til en ordning hvis du skulle får Optodusc plater kaller jeg kundeservice At Optodisc har passert samsungs sikkerhetskontroll er jo tydelig siden de selger plater fra denne produsenten, men de lurer ikke meg. Optodisc er verken bedre eller like bra som Ricoh. At en selger hevder dette med en klar egeninteresse overrasker meg egentlig ikke. Utsagnet om at alle plater vil stige i pris før jul på grunn av plastmangel vil jeg ta med en klype salt inntil jeg hører det fra mere objektive hold. Komplett/Datakjeden har fortsatt en stor jobb igjen med å yte kundeservice i alle ledd. Jeg anbefaller dem STERKT å legge til produsent-info på nettsiden slik at kunder slipper å føle seg lurt. Produsent-info burde egentlig stå på alle pakninger da dette er produkt-info av vesentlig karakter. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Du misforstod meg visst. Komplett har ikke fått inn That's Write spindler med Optodisc ennå (iflg. vedkommende), er i hvertfall ikke i salg. Derfor garanterte han at om jeg bestilte plater de neste 10 dagene ville de være Ricoh/Ritek. Og 100pk spindel = 4x 25pk CB, så da er både 25pk og 100pk enda Ricoh hos komplett.no Med mindre det er informasjons/logistikksvikt hos Kkomplett da Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Du misforstod meg visst. Komplett har ikke fått inn That's Write spindler med Optodisc ennå (iflg. vedkommende), er i hvertfall ikke i salg. Derfor garanterte han at om jeg bestilte plater de neste 10 dagene ville de være Ricoh/Ritek. Og 100pk spindel = 4x 25pk CB, så da er både 25pk og 100pk enda Ricoh hos komplett.no Med mindre det er informasjons/logistikksvikt hos Kkomplett da Jeg tenkte bare på at "tl" hadde kjøpt en slik spindel og fått Optodisc og at de dermed allerede var i omløp. Men hvis de garanterte at det var Ricoh/Ritek er det jo ingen fare Lenke til kommentar
Olebrumm71 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Till Gerrard: Du skrev ovenfor: >Jeg kjøpte en slik spindel på Datakjeden i dag og dette var fortsatt RICOH Hvilken Datakjeden-butikk er det snakk om? (jeg har nemlig vært innom butikken i Oslo sentrum flere ganger i det siste og de har ingen på lager i butikken, samt at jeg har bestilt hos butikken på Stovner for over 1 uke siden og har enå ikke fått beskjed om at de har fått inn nye discer.....Og på websidene til Datakjeden ser det jo ikke ut til at noen av butikken har noen på lager ennå ) Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Till Gerrard: Du skrev ovenfor: >Jeg kjøpte en slik spindel på Datakjeden i dag og dette var fortsatt RICOH Hvilken Datakjeden-butikk er det snakk om? (jeg har nemlig vært innom butikken i Oslo sentrum flere ganger i det siste og de har ingen på lager i butikken, samt at jeg har bestilt hos butikken på Stovner for over 1 uke siden og har enå ikke fått beskjed om at de har fått inn nye discer.....Og på websidene til Datakjeden ser det jo ikke ut til at noen av butikken har noen på lager ennå ) Stovner...Den lå fremme og det var ca 5-6 stk igjen der jeg tok spindelen. Tipper at de akkurat hadde fått de inn På nettsiden står det "Vare i bestilling" Var nok heldig som fikk tak i den Lenke til kommentar
skol Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei, Jeg var i posten og hentet That's Write 4x DVD+R 25pk idag som ble bestilt 28/09-2004 og diskene i den spindelen er OPTODISCOR4. Så det ser ut som at de har allerede byttet ut RICOHJPNR01 med OPTODISCOR4!!! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei, Jeg var i posten og hentet That's Write 4x DVD+R 25pk idag som ble bestilt 28/09-2004 og diskene i den spindelen er OPTODISCOR4. Så det ser ut som at de har allerede byttet ut RICOHJPNR01 med OPTODISCOR4!!! Desverre er det bare "informerte kunder" som vil merke den endringen. Folk flest vil ikke vite forskjellen - men vil allikevel merke problemene.....(ok har de en god brenner vil de nok ikke merke noen problemer med det første - men om et par tre år spørs det om platene fremdeles er lesbare). Ser dere ikke for dere denne topicen snart: Hjelp! That's write DVD+R problemer! Innhold: "Har alltid brukt disse platene før, men nå fungerer de bare ikke lenger, noen idèer?" Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Sleng opp en advarsel i stickien da. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 I dag fikk jeg platene mine. That's Write spindler som skulle være Ricoh. De var OPTODISC.OR4, måtte komplett.no brenne i helv*te Jaja, retur av 400 DVD+R går til komplett.no i morgen! OC-Freak: We need to talk... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 OC-Freak: We need to talk... Sånn går det når du bestiller hos butikker som ikke oppgir produsent av platene Ikke min feil at fler merker plater skifter produsent i hytt og pinevær. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Tenkte mer på at jeg nå trenger 400 plater i tillegg til de coverne jeg skulle bestille hos deg Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Det er alltid en sjans å ta når butikken ikke bryr seg med å informere skikkelig. Er lei av slikt og har handlet hos Norwaydisc siden de startet opp. Da veit jeg hva jeg får ihvertfall, og prisen har heller aldri vært til å klage på De eProformance 8X dvd+r platene fungerer ihvertfall glimrende på min Nd2500. Feilnivået er meget lavt når jeg sjekker med Plextools (Har en Px-712a også). Faktisk like lavt som med Plextor 8X dvd+r plater, og det sier ikke rent lite etter min mening Legger ved skjermbilde av scanning. eProformance 8X dvd+r brennt med Nec nd-2500a på 8X Endret 7. oktober 2004 av Eriond Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det er alltid en sjans å ta når butikken ikke bryr seg med å informere skikkelig. Er lei av slikt og har handlet hos Norwaydisc siden de startet opp. Da veit jeg hva jeg får ihvertfall, og prisen har heller aldri vært til å klage på De eProformance 8X dvd+r platene fungerer ihvertfall glimrende på min Nd2500. Feilnivået er meget lavt når jeg sjekker med Plextools (Har en Px-712a også). Faktisk like lavt som med Plextor 8X dvd+r plater, og det sier ikke rent lite etter min mening Legger ved skjermbilde av scanning. eProformance 8X dvd+r brennt med Nec nd-2500a på 8X Har du prøvd dem på 12x med PX-712A da? Lenke til kommentar
mfufu Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Liit off topic; OC-Freak: Er det du som eier og driver Norwaydisc? I så fall var det jo genialt å starte en slik butikk når du åpenbart lever og ånder for dvd-media! Vil bare si at jeg er veldig enig med Eriond! Er vel som newbi å regne, og da syns jeg butikken deres er meget informativ, og den ståltråden du har her på forumet om produsenter ol. er jo bare glimrende! Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 I dag fikk jeg platene mine. That's Write spindler som skulle være Ricoh. De var OPTODISC.OR4, måtte komplett.no brenne i helv*te Jaja, retur av 400 DVD+R går til komplett.no i morgen! OC-Freak: We need to talk... For dere som har fulgt denne tråden, så vet dere at jeg snakket med Innkjøpsansvarlig hos komplett.no som bekreftet at platene fortsatt var Ricoh. Sendte en litt fortvilet mail til han i dag, hvor jeg ga beskjed om at jeg var skuffet og at platene ville bli returnert. Han svarer med å sende meg 100 stk. Verbatim 8x som plaster på såret. Tenk om hele komplett.no drev som han. Dette som var en flame-tråd i går, er i dag snudd til noe mer positivt. Bra komplett.no Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Jeg er også en av de som har kuttet ut komplett og handlet bare på Norwaydisc de siste gangene. Har vel totalt kanskje handla over 600 plater derifra. Har testa det meste der, eperforamnce, fortis, TY plater, norway disc plater, ritek osv osv. Tom, de norwaydisc+r platene de skriver på siden sin er dritt, som koster 2.5 testa jeg 10 stk av. Dvd spillern min hadde null problemer med å spille de, (ikke på slutten heller) så jeg kjøpte noen hundre av dem. Jeg er selvsagt klar over at dataene på disse platene kanskje ikke varer så lenge, men bruker de mest som temp lagring/testing. Dessuten ser scannen helt OK til 3.5 gig.. Men nok om det. Jeg synes det også er viktig å vite hva man får når man handler og jeg er overhodet ikke redd for å kjøpe helt "ukjente" merker der (ukjente for meg), så lenge jeg vet at OC har testa dem. OK, nok reklame for norwaydisc.no , men jeg synes faktisk det er rart at det er så mange på forumet her som fremdeles handler hos de store, når de kan få knall plater hos andre mindre webshopper som faktisk oppgir hva de selger, og ofte til en like god/bedre pris også. Jeg synes synd på deg Richard som fikk bekreftelse på email om at de kun hadde RICOH, så får du optodisc. Kjipt. jeg har aldri testa optodisc så aner ikke åssen de er. For meg er det ikke så viktig om en plate er en krone billigere her eller der, la oss si at du brenner 3 plater om dagen (som jeg tror ikke er for lite, heller for mye for gjennomsnittet). La oss si at jeg faktisk betaler 1 kr mer for kvalitet, det blir 3 kroner om dagen det. Endret 8. oktober 2004 av EssspeN Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har samme holdning som deg, bestilte selv fra NorwayDisc forrige gang, men dette tilbudet fra komplett.no var jo uslåelig (med forbehold om at platene var Ricoh), så slo til på det. Som med de fleste virkelig gode tilbudene, viste dette seg også å være for godt til å være sant. Nå må jeg på elkjøp å kjøpe ett par Verbatim-spindler så jeg har plater i helga (stor backupjobb på gang, og er mest effektiv i helga, da jeg har fri fra jobb). Jeg har NEC brenner, men i Nero CD/DVD Speed fikk jeg samme resultat på Prodisc platene mine, som Optodisc.OR4 platene (4,34 GB data på platene). Prodisc platen var nettopp brent, Optodisc plata var den første jeg brente når jeg fikk brenneren (ca. 3 måneder siden). Fin linje som bare økte i hastighet mot slutten. Men nå aner jeg ikke hva jeg skal se etter da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå