Gå til innhold

Bajsa på leggen, sletta alle admin kontoer!

Anbefalte innlegg

Har jeg virkelig "bajsa på leggen" nå?

Tenkte jeg skulle rydde litt opp i Windows i dag, og samtidig kvitte meg med Administrator kontoen, og heller bare la min egen konto være administrator. Gikk da, gammeldags som jeg er inn i "Computer Managament" og gjorde dette. Så slettet jeg alle kontoene, tok backup av desktop, dokumenter, bilder osv. Men jeg glemte å gi min nye konto administrator rettigheter, og nå får jeg ikke gjort noe som helst fordi min nye konto bare er "bruker" og ikke admin.

Normalt ville dette vært en smal sak og ordne opp i, men jeg har slettet den "windows-intigrerte" admin kontoen, og sitter nå med kun en opprativ konto, og den er ikke admin. Så nå får jeg ikke opprettet en ny admin, jeg får ikke kjørt system gjennoprettning, jeg får ikke engang lov til å slette filer :cry:

Er jeg virkelig nødt til å formatere eller reinstalere windows nå? Har prøvd å komme meg inn via sikkerhetsmodus, men har ingen fler rettigheter som bruker der heller.

Håper noen kan hjelpe til her, har nemlig ikke så veldig lyst å formatere!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg fikk tak i en slags "hacker/cracker"-cd. Det man der gjorde, var å sette i cd'en og starte opp windows xp - og vips var det laget en ny administrator-konto uten passord. Du finner sikkert en image på google, har dessverre ikke tilgang på info om cd'en.

Edit: Ser her at man ikke under noen omstendigheter kan slette administrator-kontoen..? Trodde selv at det gikk an, men hvis dette stemmer vil jeg tro at du kan få den tilbake ved å bruke en password-cracker.

Note The Administrator account is created automatically when you install Windows XP. The Administrator account is the one you use when you first set up a workstation or member server. You use this account before you create an account for yourself. The Administrator account is a member of the Administrators group on the workstation or member server. The Administrator account can never be deleted, disabled, or removed from the Administrators local group, ensuring that you never lock yourself out of the computer by deleting or disabling all the administrative accounts.

Edit2: ...eller bare gjøre som wil sa :thumbup:

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

hei, det er veldig kjipt når sånne ting skjer ja. nei, du trenger ikke å formatere maskina di nei.

det du kan gjøre er å boote fra Windows XP cd`en, å reparere Windows Installasjonen. da vil den opprette alle systemfilene dine på nytt igjen, også admin brukeren din. når det er gjort så går du inni på admin kontoen i vanelig Modus å gjør de endringene du trenger. skal funke fint det.

Lykke til.

Endret av wil
Lenke til kommentar
hei, det er veldig kjipt når sånne ting skjer ja. nei, du trenger ikke å formatere maskina di nei.

det du kan gjøre er å boote fra Windows XP cd`en, å reparere Windows Installasjonen. da vil den opprette alle systemfilene dine på nytt igjen, også admin brukeren din. når det er gjort så går du inni på admin kontoen i vanelig Modus å gjør de endringene du trenger. skal funke fint det.

Lykke til.

Må jeg inn med alle oppdateringene på nytt da?

Lenke til kommentar

hei, det husker jeg sannelig ikke helt, det er lenge siden jeg gjorde det selv, men jeg tror at du må legge inn oppdateringene på nytt igjen. du må iallefall installere Service Pack på nytt (hvis du har) når du har reparert installasjonen. men du får iallefall tilbake admin kontoen din.

Lenke til kommentar
Backup av registeret, gjør det umulig å reinstalere endel programmer samt windows update? Kan jo selvfølgelig exportere alt jeg trenger i registeret, men det tar jo sikkert 2 år.

hva er sysinfo hoss deg? (Ram cpu osv?) :dribble::tease: 2 mZH (kødda!) :p

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
Backup av registeret, gjør det umulig å reinstalere endel programmer samt windows update? Kan jo selvfølgelig exportere alt jeg trenger i registeret, men det tar jo sikkert 2 år.

Rask pc, men må jo sitte å exportere det jeg trenger manuelt! Alt må jo også letes fram, så det tar litt tid!

Lenke til kommentar

Rask pc, men må jo sitte å exportere det jeg trenger manuelt! Alt må jo også letes fram, så det tar litt tid!

omg! (grønn eller?)

Lenke til kommentar

omg! (grønn eller?)

Tydeligvis.. Fortell, kan ikke ta direkte backup av hele registeret, da kan jeg aldri kjøre windowsuppdate igjen iom at maskina da tror jeg har en masse oppdateringer jeg ikke har.

Lenke til kommentar

Trengte ikke formatere :D Om noen andre skulle finne på å gjøre dette, så kan man opprette en ny admin konto på følgende måte.

1. Trykk F8 i oppstarten, gå inn i sikkerhetsmodus

2. Når Loginskjermen kommer, tryk Ctr-Alt-Delete 2 ganger

3. Logg inn som administrator, selv om denne kontoen er deaktivert

4. Kontrollpanel --> Systemmanagment--> Profiles/users

5. Aktiver Admin kontoen.

Dette prøvde jeg ut for morrohetsskyld, like før jeg skulle legge inn Windows på ny, og det fungerte :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...