riktig Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har skaffet meg en ny HD som skal erstatte min nåværende systemdisk.Akkurat nå har jeg en partisjon til Windows og programmer,og de andre partisjonene til alt annet. Fins det en smartere måte å gjøre dette på?Har lyst til å prøve noe nytt.Grunnen er at jeg vil ha best mulig ytelse,samt å gjøre senere reinstallasjoner av OS lettere og raskere. Kjør på,fortell om deres praktiske oppsett. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Tror fetteren min har det slik: C: bare windows D: programfiler e: alt annet Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 egen 40gig systemdisk egen 80gig til drivere, dokumenter og spill (ikke installerte) egen 120gb til musikk egen 200gb til serier og andre småfilmer egen 200gb til filmer Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har ikke partisjonert noen av diskene mine. Bruker Raptor 74 som systemdisk, og resten av diskene til lagring. Helst hadde jeg sett at jeg hadde bare to stasjoner, C: og D:. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Her har du mitt tips: c: = 20-30GB = Systemdisk + programmer som må reinstalleres ved formatering, slik som f.eks officepakken etc etc. REsten av diskene/partisjonene må du bare dele opp slik du vil ha det, f.eks en til film, en til spill etc. d: = 50-100GB = Programmer som ikke trenger reinstall, f.eks mIRC, e-mule etc. Samt installerte spill. Alternativt også temp mappe til brenning, downloads mapper. Alt ettersom du selv ønsker. Og ikke glem å definere minedokumenter mappen til d: (høyreklikk på mine dokumenter ute på desktop'en, så velg properties, der finner du move/flytt. Pek til en mappe du har laget på d: eller annen disk. e: = 80GB = Musikk og slikt F: = 100GB = Filmer/serier. etc etc. C disken er den kritiske. Om du har bare OS, drivere og programmer som må reinstallerers der så trenger du kun da backup av deler av profilen til din bruker (om du bruker windows da). FAvoritter til Opera/IE/netscape, mail, desktop og ett par andre små ting. Formater c:, reinstaller windows. Legg til chipset driver, skjermkort drivere, nettverks drivere, lydkort drivere etc, legg til firewall/antivirus, gå på nett og oppdater OS + antivirus etc. Og så legger man til programmer og slikt til slutt. Har funnet ut at hele denne prosessen tar ganske kort tid, men oppdateringer og reboot er det som tar lengst tid, avhenger av PC kraft og linjehastighet da. Vi prates SirMaximus. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har ikke partisjonert noen av diskene mine. Bruker Raptor 74 som systemdisk, og resten av diskene til lagring. Helst hadde jeg sett at jeg hadde bare to stasjoner, C: og D:. Litt OT, men bråker raptor disken din? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Nei, faktisk ikke. Edit: Bortsett fra at den knatrer litt under lesing/skriving. Endret 1. oktober 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har ikke partisjonert noen av diskene mine. Bruker Raptor 74 som systemdisk, og resten av diskene til lagring. Helst hadde jeg sett at jeg hadde bare to stasjoner, C: og D:. Hvorfor ikke bare ha C: og D: da ? Dynamiske disker .... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Vi prates SirMaximus. Det skal være sikkert,gamle sjørøver! Takk for bra tips,får prøve noe lignende.Takk til alle andre også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå