Dak'kon Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 ok... jeg har nettopp kjøpt ny prosessor (AMD Athlon 64 3200+) og nytt hovedkort (MSI K8N Neo Platinum+++). Jeg har det "problem" at når jeg tar på prosessorvifta(den originale) så er ikke den varm... romtemperatur er den...!? wtf?! prossessoren virker som bare det og alt.... i Corecenter og BIOS har viften 1622 rpm i speed og CPU - varmen står på 48 grader C! Super-pc eller Voodoo? You decide... jeg synes dette er ufattelig, det samme gjør datavennene mine... Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Er det under stress eller er det idel temp? Under 50 gr stress er det en fin temp. Er det idel er tempen ikke akurat lav. min ligger på 38 idel Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Du må fyre opp msi corecentre programmet minst en gang . Trykke på cool&quiet midt på programmet . Sette cpu fan speed på "user define 8/8" Dette for å få programmert core cell chippen med kontinuerlig max rpm for cpu vifta . Den skal da gå med rundt 3000rpm +/- Etter å ha gjort det kan du droppe å bruke det programmet . Endret 1. oktober 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Det er rart hva folk skal klage på... Er ikke prosessoren for varm er den jammen meg for kald Menne for å si noe konstruktivt (kanskje); Mener å ha lest at AMD sine 64 bits prosessore ikke produserer så mye varme i forhold til f.eks XP prosessorene så den tempen kan jeg ikke si at det er noe galt med Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Min ligger på 37grader med boxed vifte. Amd 64 3200+ og neo Platinum hk Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 i Corecenter og BIOS har viften 1622 rpm i speed og CPU - varmen står på 48 grader C! Hvilken bios versjon har du ? Jeg hadde først 1.2 og flashet til 1.4, dette resulterte i 10 grader lavere temp. Så hvis du ikke har oppgradert bios, kan det være at tempraturen er feil og at den egentlig ligger på ca 38 grader. Derfor kjennes kanskje ikke kjøleren så varm ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå