Gå til innhold

Geforce 4 TI 4400

iStephano

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en Geforce 4 Ti 4400 som begynner å bli rimelig urgammel i mine øyne. Stakkarn har kjempet godt lenge men nå begynner den å se sitt siste til sine beste dager.

Så derfor har tanken slått meg, hvor langt kan jeg klokke dette kortet med standar kjøler på? Hadde vært hel utrolig kult å dra dette kortet mer enn noen gang før jeg bytter det ut bare for å se hva slags potensiale den har.

En slag midertidlig løsning før jeg får råd til noe bedre. Er det noen med erfaring her som kan svare meg på dette? Har aldri hatt øynene for overklokking før men etter å ha lest mye om det så kan jeg ikke si det frister lite..

MvH

Den Gule BanAn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja voldtmod holder jeg meg unna foreløpig. Har ikke lyst å brenne stakkaren. Men jeg tenker litt på, hvor langt har dere greid å overklokke med standar kjøleren? Jeg har litt lust å ha noe å sammenligne med så jeg ikke går for langt. (jeg har aldri ALDIR overklokket noe som helts i hele mitt liv, derfor er jeg forrsiktig)

Hvis det er lite å hente det gjør da ingen ting. Bedre enn ikke noe sier jeg :tease:

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Tror jeg fikk mitt gamle Point of View gf 4 ti 4200 SE opp i ca 300mhz på core (std clock 250mhz) det var med std kjøling. Husker desverre ikke memmory clock... Med mindre du har en veldig godt overklokkende verson av ditt kort tror jeg ikke du kommer så veldig mye lengre...

(Ja jeg vet du har 4400 ikke 4200, men det Point of View kortet var kjent får å klokke ganske bra)

Men som sakt: Er bare å prøve seg frem... :D

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar

Har MSI Ti4400

Er ei stund sia jeg klokka det, men husker at jeg ikke kom over 300/600.. var litt i underkant av det et sted mener jeg å huske. Var ikke 3dmark stabilt om jeg tok det opp til 300/600

Skal legges til at jeg ikke prøvde noe seriøst og at jeg ikke har noen særlig peiling når det gjelder overklokking, så om du kommer høyer vil det ikke overraske meg. Lykke til :)

mvh Lenix

Lenke til kommentar

hei tusen takk for hyggelige svar folkens. hehe jeg skal prøve Lenix, men tviler på at jeg vil komme noe lengere. Men det er litt morsomt. Hadde små håp om kortet mitt skulle ryke for da har jeg en stjerne unnskylding til hvorfor jeg må kjøpe nytt. hehe

Dama klager alltid når jeg bruker penger på pc`en så jeg må ty til andre ting i blant som å si at pc er "herpa å nye ting må kjøpes" :cool:

Lenke til kommentar

Hei Lenix, ville bare si at kortet mitt nå kjører 300 / 601 Mhz. Alt fungerer bra og jeg kan se en bedre ytelse på kortet. Ikke mye da men litt, skal kjøre igjennom noen tester nå for å se om den er stabil. Men hittil går alt strålende :D

takk så mye for tipset!!

Ps: Har ASUS sitt hovedkort, glemte å si det. Sorry :whistle:

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
ds.nitram Skrevet 01/10/2004 : 04:24

har ett GF4600 med Zalman ZM80C-HP Heatpipe VGA Cooler med vifte 

Fikk ikke klokka noe mer enn med standar kjøler, med slipper i all fall støyen 

320/724

Fixer'n Skrevet 01/10/2004 : 03:51

Er det mulig å flashe biosen på et gainward 4800se kort til 4800 kort?

4800se agp x8 = 4400

4800 agp x8 = 4600

JA, det er mulig ;)

Dette kan vi kanskje gjøre noe med. Sender dere meg biosene deres?

Trenger også en så fullstendig beskrivelse av kortene som mulig, hvilken ram, mengde ram, produsent, revisjonsnr, osv

Biosen kan dere legge ved et innlegg her.

Lenke til kommentar

Har et Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/750-8X XP Golden Sample

Har du noen bios til dette kortett?

Specifications

· nVidia GeForce4 Ti-4800SE

· 250MHz GPU Corespeed

· 128MB 3,6ns DDR@500Mhz

· Video-In

· Video-Out

· DVI + VGA

· 8X AGP (2,1GB/s)

· Enhanced Mode: +5%

· Bandwidth: 8.7GB/s

Technology

· 128-bits memory interface

· RAMDAC: 2 X 350Mhz

· nVidia nView

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...