Gå til innhold

Hvordan kontrollere AGP/PCI frekvenslås?

stian-hg

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus P4P800-E Deluxe hovedkort jeg holder på å overklokke. I den forbindelse har jeg prøvd å låse minnet til PC2100 hastighet (133 MHz - DDR266), men dette har ifl. CPU-Z ikke fungert. Jeg ble da litt urolig for at AGP/PCI låsen heller ikke fungerer. Hvordan kan jeg skjekke dette?

BIOS er forresten versjon 1002.002 (nyeste utenom beta-utgaver).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går ikke an å låse minnet til 266 MHz. Hvis du velger 266 MHz i bios, betyr ikke det at minnet står på 266 MHz uavhengig av FSB, men at du benytter en 3:2 FSB:RAM divider. Denne vil følge FSB etterhvert som du klokker, så ved f.eks 250 MHz FSB vil du kjøre minnet på 333 MHz.

Lenke til kommentar
Det går ikke an å låse minnet til 266 MHz. Hvis du velger 266 MHz i bios, betyr ikke det at minnet står på 266 MHz uavhengig av FSB, men at du benytter en 3:2 FSB:RAM divider. Denne vil følge FSB etterhvert som du klokker, så ved f.eks 250 MHz FSB vil du kjøre minnet på 333 MHz.

Det var naturligvis det jeg mente. :) Uansett kan man ikke underklokke en 533 FSB prosessor på dette hovedkortet, desverre.

Uansett, er det noen som vet hvordan man kan skjekke AGP/PCI frekvenser i Windows? Et eller et annet 3. partsprogram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...