stian-hg Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Holder på å overklokke maskinen min og ønsker derfor tilbakemeldinger på hva som er anbefalt maks spenning på minnet. Dette er naturligvis avhengig av hvilket minne det er snakk om. I mitt tilfelle er det snakk om en Samsung minnebrikke på 512 MB, spesifisert til 133 MHz (DDR266) PC2100. SPD timings er 2,5-3-3-6. Minnebrikken er ikke retail utgave, men fulgte med en HP Pavilion 792.no. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Hva kjører den på nå? Er vel ikke å anbefalle å kjøre noe særlig over da det ikke virker som noen kanon-brikke. Hadde det derimot vært en litt mer merke-brikke(OCZ,GeIL etc.) Endret 30. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 2,9-3v går greit om du har god luftgjennomstrømning i kabinettet. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Hva kjører den på nå? Beklager, dette glemte jeg å nevne. I BIOS er Vdimm satt til Auto. Hva det innebærer er vanskelig å si. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Sikkert 2,5 eller 2,6. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 2,9-3v går greit om du har god luftgjennomstrømning i kabinettet. Systemtemperaturen ligger på rundt 35-38 grader. Kabinettet er av typen Aopen H600B, strømforsyningen som følger med har jo som du kanskje vet en 120 mm. vifte som blåser ned i kabinettet, og foreløbig bruker jeg kun en kabinettvifte som blåser ut bak. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hvis det er bevegelse i luften rundt minnebrikkene går det greit. Står de helt for seg selv uten noe form for luft på seg blir de fryktelig varme. Er ikke så mye som skal til egentlig. Bare bitte-litt luft. Men jeg vil tro det går greit, 3v er ikke såå mye... Har selv hatt 3,6v (tror jeg) med heatspreaders+vifte som blåser på brikkene. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Takk skal dere ha! Da søker jeg høyere spenning i høyere frekvenser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå