Gå til innhold

S-ATA RAID-kontrollere (HighPoint vs 3ware)

anssen

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal sette opp et enkelt RAID0 med 2 SATA-disker, og har funnet to passende kontrollere: HighPoint RocketRAID 1520 og 3ware 8006.

Jeg har mest lyst på 3w-kontrolleren. Grunnen til det er at 3ware blir anbefalt til operativsystemet som brukes (FreeBSD). På den annen side koster den nesten tre ganger så mye som HPT. Ikke at det er en dyr kontroller uansett...

Er det noen som kan fortelle meg hva som er forskjellen på kontrollerene, og om det er noe som rettferdiggjør den enorme prisforskjellen?

MVH,

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar! Er enig i det du sier. Vil helst også at det skal virke uten noe dill, men HPT kommer med binærdriver til alle FreeBSD-releaser, så jeg regner ikke med at det vil ta mer enn ti minutter ekstra å sette den opp.

Et viktigere poeng for meg er at jeg liker å gjøre oppgraderinger vha kildekode og rekompilering, og da sitter man plutselig der om ABI-et endrer seg over tid. Dessuten liker jeg å ha kildekoden for hånden om noe krasjer og må debugges.

Lander nok på 3ware, men er fremdeles interessert i å høre om noen kan fortelle om de fysiske forskjellene på disse kontrollerene. Promise FastTrak TX2 er jo også et alternativ.

--

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...