A!1 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Er det noen som har et POV GF4 Ti4600 kort som kan hente ned biosen fra kortet sitt og laste den opp her? (legge den ved et innlegg) Er også interessert i andre GF4 bioser, siden disse er ekstremt vanskelige å finne på nettet og jeg er interessert i å forsøke å finne bl.a. spennings, kjerne & minne instillingene for å lage en bios editor som også fungerer på disse gamle kortene. Tar selvfølgelig imot forslag til features også. Etterhvert så kommer denne editoren til å ta for seg GeForce FX, 6800 og Radeon 9xxx og Xxxx seriene også. Tar derfor også imot BIOSer fra disse seriene med åpne armer, selv om GeForce 4 kortene er de jeg er mest ute etter og er vanskeligst å få tak i på nettsteder rundt omkring. Her er en link til NVFlash 4.42 som er den versjonen av nvflash som vissnok fungerer best med de nye 6800 kortene. Funker også på gode gamle GF4 kort. For å boote til DOS via CD-rom kan du f.eks. bruke denne: NTFSreader bootdisk cd-image som det er bare å brenne rett ut å cd slik som den er og boote. Når du booter, så kommer det opp en blåskjerm med noe ntfsreader greier, bare trykk ESC så er du i gode gamle DOS. her kan du gå til en FAT32 stasjon der du har lagret NVFlash og skrive: nvflash -b ti4600.rom nvflash -k ti4600.rom den første laster ned biosen til filen ti4600.rom og den andre leser bios og sammenligner med ti4600.rom for å sjekke at biosen ble lest riktig. Viss alt er iorden så fikk du en beskjed om "no CRC mismatches" eller noe sånnt. Nå er det bare å boote maskinen uten cdromen gå hit til forumet og poste denne biosen. Takk til alle som gidder å hjelpe meg med dette. Endret 1. oktober 2004 av Mental Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har et Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/750-8X XP Golden Sample Specifications · nVidia GeForce4 Ti-4800SE · 250MHz GPU Corespeed · 128MB 3,6ns DDR@500Mhz · Video-In · Video-Out · DVI + VGA · 8X AGP (2,1GB/s) · Enhanced Mode: +5% · Bandwidth: 8.7GB/s Technology · 128-bits memory interface · RAMDAC: 2 X 350Mhz · nVidia nView Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Hvor er biosen? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har et Gainward GeForce4 Ti4200 128MB DDR "Ultra/650XP Golden Sample". Jeg kopierer BIOS-en neste gang jeg rebooter. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 bra, jeg venter.... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Har ikke reboota ennå. Men en bootbar diskett står i diskettstasjonen og bare venter, den også. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Beklager at det har tatt sin tid, men Windows er blitt (nesten) upåklagelig stabilt. Her er altså min Ti4200-BIOS. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Takk for biosen, den vil nok hjelpe på veien... Synd at ingen andre vil gjøre det samme og poste sine bioser her... Trenger også noen spenningsmålinger fra forskjellige GeForce4 kort. Viss noen har målt eller kan måle kjerne-/minne- spenningen på kortet sitt hadde det vært fint. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 vel, det ligger MANGE slike bios'er HER Lenke til kommentar
tokov Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Her er bios til ett Point of view Ti4200 XP 128 MB POV4200X.ROM Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 vel, det ligger MANGE slike bios'er HER Det som ligger på den siden der er bare referansebioser fra nvidia. Det er ikke slike bioser jeg er på jakt etter. Jeg trenger bioser som jeg vet hvilke kort kommer fra... F.eks så kjører POV sitt Ti4200 kort standard på Ti4400 hastighet og kan klokkes mye lenger... Altså så burde man ikke bruke en bios fra whitebunny på et POV kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå