Gå til innhold

Fikk endelig Club3D 6800nu kortet fra mpx idag

nonplus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6800 LE (300/700) (AGP) Pris fra kr. 1800

Dette kortet har 8 pipelines og kan ofte moddes til 12-pipes, noe 6800 non-ultra også har. Hvis en er spesielt heldig kan en oppnå 16 pipelines, noe som kan gjøre kortet svært gunstig når en ser på prisen. 6800 LE har forrige generasjon DDR1-minne. Umoddet er kortet omtrent like rask som 9800 Pro, men blir svært slagkraftig, til en billig penge, hvis softmoddingen blir vellykket.

6800 Non-Ultra (NU) (325/700) Pris fra kr. 2200 (AGP) / 2700 (PCI-E)

Denne har 12 pipelines og kan ofte moddes til 16, men er lang svakere enn 6800 GT siden den "bare" har DDR1-minne og dermed har lavere hastighet. Ganske mye raskere enn 6800LE (rundt 40%), men er langt ifra hastigheten til X800 Pro/XT eller 6800 GT/Ultra.

Sakset fra skjermkort-stickyen

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg og kjører min første 3dmark03 med kortet, fikk åpnet shaders og pipelines og har hittil kommet til nature-delen uten noen form for artifacts....

Ingen overklokking foreløpig, men kan allerede nå si at dette kortet var gitt for pengene!

Ellers av utstyr har jeg Nf7-s2.0 med 1 gig 3200 geil-valueram og xp-m2400@2300MHz

EDIT: 9370 i '03 og 3639 i '05 uten klokking, men med åpne shders og pipes, dette virker som et godt grunnlag å starte klokkingen på...

Endret av furrballfighter
Lenke til kommentar

Det har du nok rett i, er ut som om minnet er det første som bremser. Kommer opp til rundt 815, deretter vil det ikke mer. Så for nå så nøyer jeg meg med 415/815 med 16x1,6vp og 11096 i 3dmark03. For 2200kroner kan man vel ikke forlange noe spesielt mer?

Det dukker sikkert også opp en bios med høyere voltsettings til gpu og minne etterhvert, så vi får se når jeg får CPU/GPU-vannkjølinga. Jeg har hatt prosessoren oppe i ca.2600MHz på luft, så det er litt der og hente i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha et slikt kort. Men bråker det mye?? Det er agp vi snakker om her ja??

En annen ting er at det koster 1800kr for LE utgaven og 2200kr for NU.

Hvilken av disse er størst kjangs for å få åpna alle pipes ??

sikkert NU I O med at den har 12 piplines....

Er dere enige i dette?

Lenke til kommentar

Jeg avbestilte mitt LE kort, og satt inn en bestilling på et NU kort av samme fabrikat hos mpx.no Dette fordi jeg har lyst på et bedre kort enn den jeg har nå, som er en oc'ed Hercules 3dprophet 9800se aiw til xt fart. Ville ikke betalt 1600 kroner bare for å få et litt merkbart bedre kort, plusser på et par hundre lapper til for å få et betydelig bedre kort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du tenker dessverre alt for mye på damer generelt og ikke på kvinnen i ditt liv don juan!!!!

Har snakka med henne og hun er på nippet til å gå fra deg hvis du ikke skjerper deg kraftig....

Om du insisterer på å være en h**e, så må du i alle fall gi henne masse penger, slik at hun har en grunn til å fortsette i forholdet...

Så kan hun skaffe seg en elsker som kan gi henne alt annet, som kjælighet og omsorg...

Hun trenger en skillelig mann...

Lenke til kommentar

Neida,bare tuller jeg. vet at hun elsker deg over alt på jord, og at hum ikke kunne tenke seg å leve uten deg...

Du gir henne alt hun trenger... Du er der alltid for henne når hun har vondt... Du er alltid der og støtter henne når hun trenger det... Dy beskytter henne når hun ikke føler seg tryggg....

Og du lar ADLRI noen gjøre henne vondt... Tilgir ingen som volder henne smerte...

Din elskov sender henne til syvende himmel hver gang...

Kort sagt-hun har aldri hatt det bedre enn hun har det med deg...

Lenke til kommentar
Neida,bare tuller jeg. vet at hun elsker deg over alt på jord, og at hum ikke kunne tenke seg å leve uten deg...

Du gir henne alt hun trenger... Du er der alltid for henne når hun har vondt... Du er alltid der og støtter henne når hun trenger det... Dy beskytter henne når hun ikke føler seg tryggg....

Og du lar ADLRI noen gjøre henne vondt... Tilgir ingen som volder henne smerte...

Din elskov sender henne til syvende himmel hver gang...

Kort sagt-hun har aldri hatt det bedre enn hun har det med deg...

Gullkorn :lol:

Gammel post, bilde av siste revisjon av kortet er på side to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...