Gå til innhold

bilder av Chieftech CX 04

Anbefalte innlegg

Har nylig byttet ut mesteparten av systemet for å få bedre ytelse og mindre støy. Tenkte kanskje dette kunne være interessant for andre også.

Komponentene er bl.a.:

Chieftec CX-04 Blue/Aluminium (ca 750,- hos komplett om dagen)

Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler med viftekontroll

NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA

Jeg fant ikke noen gode tester av kabinettet, og websida til chieftech er heller dårlig. Det jeg har merket meg så langt:

KABINETT

-Bra til meget bra finish. LAkken ser god ut, hjørner er ok, føles fast og fin

-tungt (15kg)

-ingen dokumentasjon medfølger (måtte klø meg litt i hodet før jeg fant ut av disker/cd-rom)

-greit å komme til og installere ting

-plass til veldig mye vifter. Ikke så interessant for meg

-Litt mye luftehull overalt (dvs diskstøy slipper lett ut)

CPUVIFTE

bare positivt så langt. Grei å innstallere, kan kjøre den på minimum turtall selv v full belastning. Enorm forskjell i forhold til stocked vifte

STRØMFORSYNING

bråker mindre enn min gamle AOpen sak. Litt skuffet over at PFC ikke betydde termostat-styring, men at det er mulig å variere viftehastighet manuelt :-(

Alt i alt: har fåt betydelig mindre støy og bedre utseende. Brummen fra subben til pc-høyttalerene bråker noe mer enn pc-en nå når jeg skriver. JEg hører godt når IBM-disken jobber. Skal se mer på dette..

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

STRØMFORSYNING

bråker mindre enn min gamle AOpen sak. Litt skuffet over at PFC ikke betydde termostat-styring, men at det er mulig å variere viftehastighet manuelt :-(

PFC er ikke noen av delene, det er noe som forbedrer virkningsgraden til strømforsyningen

Power Factor Correction (PFC) allows power distribution to operate at its maximum efficiency. There are two types of PFC, Active PFC and Passive PFC.

Mere om det her: http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/pfc.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...