Gå til innhold

Ny LCD, flere spørsmål

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Tiden er inne for å skifte ut den eldgamle 21" CRT-skjermen min med noe nyere og bedre. Jeg har en smertegrense på 5000,-. Jeg har et par krav til skjermen:

- 17" eller 19"?

- Kontrasten må være god

- Fordel med lav ms, men det er ikke det viktigste

- Innsynsvinkelen bryr jeg meg faktisk ikke noe om

- God fargegjengivelse

- Den må være svart

Har lite peiling på LCD-skjermer, så her trenger jeg hjelp. Alt jeg vet er at skjermen på den bærbare jeg har (15" SXGA+) er helt fantastisk og jeg forestiller meg at ms, kontrast, farge osv. er dårligere på denne enn andre, nyere og dyrere skjermer.

Bruksområder er spill og diverse, men hovedsaklig videoredigering og bildebehandling.

Har sett på et par skjermer, men poengterer igjen at jeg ikke vet stort om dette:

17":

Eizo FlexScan L550K

Sony SDM-S73

Nec MultiSync LCD1760NX

Sony SDM-X73

Samsung SyncMaster 172X

18"

IBM ThinkVision L180P

19"

Samsung SyncMaster 910T

Kom gjerne med forslag til andre skjermer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det stått melleom de skjermene der, ville jeg utvilsomt ha godt for Nec'en.. Grunnen er ganske enkel. Den er rask til spilling, gjengir farger bra og har gode muligheter for justering. I tillegg er innsynsvinkelen god og baklyset skinner ikke gjennom.

18 og 19 tommerne du viser til her her low-end og vil ikke gi deg like mye glede som 1760nx. Eizo skal visst ikke passe godt til spill, men uten at jeg kjenner til spesielt denne skjermen skal jo Eizo være gode på fargegjengivelser. Men holder allikevel en knapp på nec :yes:

Edit: Ehmm, hvorfor har du ikke Samsung 173t med? Den er jo flott da..

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
18 og 19 tommerne du viser til her her low-end og vil ikke gi deg like mye glede som 1760nx. Eizo skal visst ikke passe godt til spill, men uten at jeg kjenner til spesielt denne skjermen skal jo Eizo være gode på fargegjengivelser. Men holder allikevel en knapp på nec :yes:

Finn noen som ikke er low-end til meg da.

Ehmm, hvorfor har du ikke Samsung 173t med? Den er jo flott da..

Link?

Lenke til kommentar

1760NX er jo veldig bra i spill og bilde, men den fases snart ut til fordel for 70-serien til NEC, du som ser mye film vil nok like DV-teknologien som kommer i de skjermene, den justerer lys (?) og gamma etter mørke scener og slikt, vet ikke hvordan det er i spill, Øyvind Dahle kommer med en test i løpet av en stund. Jeg er i samme situasjon som deg, og har foreløpig bestemt meg for å vente på 1770NX.

1760NX var\er ukens tilbud på netshop. Rundt 4000,- i pris.

Fredrik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg h a t e r å vente. Jeg vil ha skjerm nå. Den som venter på noe godt, venter alltid forgjeves i pc-verdenen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis nevnte skjerm er sååå god, så er det en helg på jobb så er jeg der. Uansett, jeg har nok penger til det, men jeg må si at da frister dual 17" en del mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...