asware Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvordan kan jeg åpne samme fil 2 ganer på likt? Hvis jeg åpner fila på denne måten kommer det en error: (Additional information: File already open.) FileOpen(1, fil, OpenMode.Input) fullTekst = InputString(1, LOF(1)) FileClose(1) Fila er allerede åpen fra før. Så finnes det en annen måte å åpne filer på der man kan kjøre "åpne koden" samtidig? (Det er meningen at den skal åpne seg samtidig) Noen som skjønner tegninga? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Du kan ikke ha to handles til samme fil, dette er for å hindre at en fil blir skrevet over eller slettet når et annet program skriver/leser. Men du kan åpne den som shared acess første gangen, da har alle prosedyrer i programmets thread tilgang til fila. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Dette er vel ikke riktig .Net måte å gjøre det på? Trodde de gamle funksjonene der kun var med VB.Net for å være bakoverkompatibelt. Sjekk ut System.IO.File.OpenText, OpenRead,etc Der kan du velge om du skal åpne i read-only og FileAccessMode.Read f.eks... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det kan godt stemme, jeg bruker alltid FileStream, fordi da kan jeg bare legge til StreamWrite(s As IO.FileStream) i klassene, som gjør alt mye enklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå