Volvo_-`Power Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Satte isammen en pctil en kompis for en uke siden. Med følgende specs: Amd Athlon 64 2800+ Msi K8n neo fsr nforce 3 250 gb Corsair value s pc 3200 512 mb Gainward Geforce 6 6800 LE Hiper psu 350 watter Det første Problemet vi støtte på var at det viste helt feil temperaturer på cpu. den lå på ca 70 grader heile tida, deretter flashet vi biosen til en nyere versjon og nå ligger den på 45-50 grader, selv om den ikke er så varm(når man tar i kjøleribba kjennes det ut som den er ca 35 grader. Det problemet som har dukket opp nå er at det kommer opp blåskjerm noen ganger. Dette skjer helt plutselig både nor man spiller og inne i windows. Alt er rett innstilt i biosen. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Prøv å stille opp volt på RAM til 2.7v - 2.8v. Sjekk opp om garanti på RAM før du begynner med dette, men regner med at det går greit. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Sett opp volt på minne som nevnt, og se om det hjelper. hvis ikke, sjekk DDR RAM settings. Der tror jeg det skal være en instilling som heter noe sånt som DDR latency eller no. Ikke Cas Latency, eller Tras eller Trcd ellernoe, bare en instilling der du kan velge mellom Auto - 1T - 2T. Jeg opplevde også en del blåskjermer og ustabilitet. Da hadde jeg denne instillingen på Auto, noe som førte til 1T. Da jeg satt den til 2T, ordnet det seg med en gang! Prøv 2T!!! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Det er en feil i biosen Opprgader bios, vipps du har riktig temp men du bør helst ikke bruke liveupdate da det er melt om feil flashing-ta evnt en backup av den gammle biosen før du flasher eller flash med diskett lykke til Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 simalarion, det var ikke tempen som var noe problem nå, trådstarter har allerede flasha BIOS. det var blåskjermer, og jeg holder en stor knapp på 1T/2T i DDR-instillinger. Test med 2T! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 OM du har audigy 2 er det problemet, kan være relatert andre lydkort også sikkert. Sjekk driveren og oppdater. Sorry, leste posten litt for fort Lenke til kommentar
Volvo_-`Power Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 har satt opp volten til 1.7 og kjører 2t. Men problemet er der fortsatt. Hva annet kan være feil? Er det andrer innstillinger på rammen som må justeres? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå