Gå til innhold

Bytte 9800Xt mot X800XT?


Wooho

Anbefalte innlegg

Jeg vurdrer å bestille et slikt kor i den nærmeste tid Asus (når kortet er selvfølgelig å få tak i butikkene)

 

Nå har jeg et Hercules 9800XT kort og lurer om jeg vil tjene noe på å bytte til X800XT? Grunnen er at jeg vil være forberedt på kommende stortitler som eks

Hl-2, Prince of Percia 2 og Pacific Asult for å nevne. (er veldig glad å kjøre spill på max)

 

Er det noen her på forumet som har gått fra et 9800Pro/XT kort og over til et X800Pro/Xt kort.

 

Vil gjærne ha noen kommentarer på dette hvis der er for mye å spørre om?

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du pengene er det verdt det. Jeg kan ikke snakke av egen erfaring, men et X800XT skal vel være omtrent dobbelt så raskt som et 9800XT i høye oppløsninger med AA/AF. Og en slik ytelsesøkning blir jo veldig aktuell i spill som HL2 osv, hvis du da er opptatt av god grafikk.

 

legg ut en annonse på bruktmarked.no da vel, og se hvor mye folk vil gi for kortet ditt.

Lenke til kommentar

Om du har penger til det, så bytt. X800 er røfft regnet ca dobbelt så rask som 9800 serien. Så lenge du har en CPU som ikke henger for langt etter, så vil du da merke ganske så kraftig økning i ytelse ja (men så betaler du jo deretter, og 9800XT'en din er jo fullt brukbar fremdeles)

 

Anngående R500, så tviler jeg meget kraftig på at denne vil være tilgjengelig i Q1 2005. realistisk sett blir det nok lett et år eller mer før du ser snurten av dem i butikkene. Bare husk på hvor lenge siden x800 og 6800 ble lansert, og det er fremdeles helt umulig å få fatt i x800 XT i norske butikker...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hvis du venter på neste generasjon skjermkort, må han jo bytte hele pcen for å utnytte det.. Hva er da vitsen :ermm:

Jeg vil anta at neste generasjons skjermkort også kommer i AGP-versjon?

Vet ikke, men det blir litt dumt om de plutselig skal slutte å produsere AGP-versjonene av de beste kortene liksom.. Ettersom det ikke er så veldig mange som HAR PCI-Express ennå så kommer de til å tape kjempemange kjøpere på det.

 

Jeg tipper at de muligens går over til kun PCI-Express på neste neste-generasjonskort.

Lenke til kommentar

Jeg har byttet fra Hercules 9800XT til ASUS AX800XT. Du merker stor forskjel. Jeg angrer ikke noe. Det er ikke så vanskelig å få tak i det. Vis du bor i Oslo så ta noen turer til Datakjeden for de får det inn titt og ofte. Fikk det med en tilfeldighet jeg. Var bare innom og skulle spørre om noe annet og der så jeg det lå å BARE ventet på meg liksom. Måtte bare ha det siden jeg har solgt det andre kortet. Det er ikke vanskelig å selge ditt gamle kort. Det den siste som la inn før meg har et godt poeng med det å bytte hele pc'en. Det er jo ikke kult...

 

Hadde gått for nytt kort jeg. Hercules samarbeider ikke meget godt men det gjør ASUS sitt kort. Ligger mye lavere i tempratur også. Mitt ligger på 46 grader mor Hercules som lå på 68 grader. Stor forskjell.

Lenke til kommentar
[QUOTE= Jeg vil anta at neste generasjons skjermkort også kommer i AGP-versjon?
Vet ikke, men det blir litt dumt om de plutselig skal slutte å produsere AGP-versjonene av de beste kortene liksom.. Ettersom det ikke er så veldig mange som HAR PCI-Express ennå så kommer de til å tape kjempemange kjøpere på det.

Jeg tipper at de muligens går over til kun PCI-Express på neste neste-generasjonskort.. [/QUOTE]

I følge ATI og Nvidia selv er X800XT PE og 6800 Ultra de siste topp kortene som kommer i AGP utgave.
Det blir veldig dyrt for disse produsentene å utvikle nye chipset både til PCIE og AGP , og skjermkortprodusentene er interessert i å gå over til PCIE så fort som mulig .
Jeg valget å gå fra en 9700(non pro) til X800XT PE . Det var som natt og dag .
Hvis du venter til neste generasjon er det nytt hovedkort ++ også .
:!: :!: :yes: :!: :yes: :!:

edit: feil quote Endret av rogersj
Lenke til kommentar
I følge ATI og Nvidia selv er X800XT PE og 6800 Ultra de siste topp kortene som kommer i AGP utgave.

Det blir veldig dyrt for disse produsentene å utvikle nye chipset både til PCIE og AGP , og skjermkortprodusentene er interessert i å gå over til PCIE så fort som mulig .

Jeg valget å gå fra en 9700(non pro) til X800XT PE . Det var som natt og dag .

Hvis du venter til neste generasjon er det nytt hovedkort ++ også .

:!: :!: :yes: :!: :yes: :!:

 

edit: feil quote

Hm.. ok.

 

Jaja, da blir det vel sikkert nytt hovedkort på meg når disse kortene kommer da :p

Lenke til kommentar

Jeg tenkte bare å spørre dere her i forumet før jeg bestiller ASUS kortet om det vil fungere noen lunde greit på mitt oppset. Jeg vet at min CPU ikke er akkurat den skarpeste kniven i skuffen men jeg har ikke tenkt å bytte den ut før om 1 år!

 

 

System:

 

P4: 2,66GHZ

1GB PC2700 DDR

 

Eller er det bare helt håpløst å kjøre dette kortet på dette oppsetet, noen erfaringer?

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...