ChrM Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Hei Har nevnte Olympuskamera, som jeg er veldig fornøyd med, men det blir for stort til å ha med i selskap ol., så jeg er på jakt etter et "lommekamera" Her er mine krav/ønske: Brukbar batterikapasitet LITE: Under max 170 g (ca) Lite "utstikkere" Gode (nok) bilder, selvsagt minst 3 mp 3x optisk zoom pent/stilig utseende (blitz, selvsagt) Ikke over 4000 kr, gjerne rundt 3000 Ingen ulempe om jeg slipper å utvide minnebrikkeparken...har mmc, xd og sd Tåler å være med i lomma... Ikke håpløst treig forsinkelse.. Har dessuten en datter på 11 som liker å ta bilder, så hun kommer nok til å bruke det endel. Regner med at alle er lette å bruke, så det betyr neppe noe fra eller til... Har sett at Casio har noen, Canons nye, Olympus(?), vet ikke om Sony og Nikon har noen gode....eller HP? Blir glad for svar :-)' Chr Endret 30. september 2004 av ChrM Lenke til kommentar
F828 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Hei Har samme "problemet" som deg - med en datter på 10 som synes det er morro å ta bilder. Mitt eget kamera, et Sony DSC-F828 må hun ligge langt unna om ikke jeg er rett i nærheten. Jeg kjøpte et Casio QV-R40 som jeg synes tar veldig gode bilder til å være "superkompakt" Selvsagt ikke på langt nær så gode som Sony-kameraet, men det holder lenge som tur-kamera. F828 edit; Så er det utrolig morro når jeg og min datter kan ta med oss hvert vårt kamera og dra på fototurer. Endret 30. september 2004 av F828 Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Når du i forvejen har Olympus-kamera, så kunne du tage et kig på mju-serien (300, 400, 410). De har udmærket billedkvalitet og bruger så vidt jeg ved samme menusystem. Casio-kameraet som F828 nævner synes jeg også er et udmærket alternativ, ellers er der jo også Nikon Coolpix 3700, Canon ixus II(s) (bruger dog CF-kort), og Fuji F410/420... Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Se også på C-300-serien til Olympus. De er betydelig rimeligere enn Mju-serien, men allikevel mer enn gode nok for en 10-åring. C-310 og C-370 ligger på 13-1400. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Er enig med Manskow - C 310 skulle have rigtig god billedkvalitet og er noget billigere end mju-serien. Et godt kamera til få penge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå