Gå til innhold

Lite tilleggskamera til Olympus C-750-UZ

Anbefalte innlegg

Hei

Har nevnte Olympuskamera, som jeg er veldig fornøyd med, men det blir for stort til å ha med i selskap ol., så jeg er på jakt etter et "lommekamera" Her er mine krav/ønske:

Brukbar batterikapasitet

LITE: Under max 170 g (ca)

Lite "utstikkere"

Gode (nok) bilder, selvsagt

minst 3 mp

3x optisk zoom

pent/stilig utseende

(blitz, selvsagt)

Ikke over 4000 kr, gjerne rundt 3000

Ingen ulempe om jeg slipper å utvide minnebrikkeparken...har mmc, xd og sd

Tåler å være med i lomma...

Ikke håpløst treig forsinkelse..

Har dessuten en datter på 11 som liker å ta bilder, så hun kommer nok til å bruke det endel. Regner med at alle er lette å bruke, så det betyr neppe noe fra eller til...

Har sett at Casio har noen, Canons nye, Olympus(?), vet ikke om Sony og Nikon har noen gode....eller HP?

Blir glad for svar :-)'

Chr

Endret av ChrM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har samme "problemet" som deg - med en datter på 10 som synes det er morro å ta bilder. Mitt eget kamera, et Sony DSC-F828 må hun ligge langt unna om ikke jeg er rett i nærheten. :)

Jeg kjøpte et Casio QV-R40 som jeg synes tar veldig gode bilder til å være "superkompakt" Selvsagt ikke på langt nær så gode som Sony-kameraet, men det holder lenge som tur-kamera.

F828

edit; Så er det utrolig morro når jeg og min datter kan ta med oss hvert vårt kamera og dra på fototurer.

Endret av F828
Lenke til kommentar

Når du i forvejen har Olympus-kamera, så kunne du tage et kig på mju-serien (300, 400, 410). De har udmærket billedkvalitet og bruger så vidt jeg ved samme menusystem.

Casio-kameraet som F828 nævner synes jeg også er et udmærket alternativ, ellers er der jo også Nikon Coolpix 3700, Canon ixus II(s) (bruger dog CF-kort), og Fuji F410/420...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...