Gå til innhold

HJELP!!!!!

Anbefalte innlegg

Har innstalert win XP Pro, men når jeg starter opp maskinen, låser den seg etter at win er ferdig lastet.

Jeg får ikke startet noen programmer, slik står den opp til ett minutt, før den begynner å laste evt.resten + det programmet jeg har forsøkt og starte, samtidig som den laster, starter floppydisken å søke en gang.

Dette skjer hver gang jeg starter eller restarter maskinen, og er veldig plagsomt!!!!

Det kan virke som det er noen drivere el. lignede som ikke har blitt lastet inn med win??

Er det noen innstillinger som kan forandres for å unngå dette problemet? Noen som har ideer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å starte i "safe mode" (f8 i win 2000) Laster alt bra da er det nok noen drivere som kødder. Du kan jo også plukke ut ett og ett kort i maskina til den funker. Da vet du hvilken driver/kort som kødder opp systemet.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har funnet problemet det var nettverkskortet, alt funket fint da jeg tok det ut.

Prøvde å sette det i en annen port men problemet kom tilbake.

Kortet deler IRQ nr.11 med skjermkortet kan dette vere årsaken?? evt. hvordan forandrer jeg IRQ til kortet og til hvilket nr?

Lenke til kommentar

Heisann jeg ser at du har et problem her.

Jeg vil bare si at det er en nydelig feature tilbake i winxp dette er ms-config.Skriv msconfig i start kjør vinduet og last denne.her kan du ta selektiv oppstart og hake vekk for last filer i mappen oppstart.

ellers kan jeg si dette.

Det beste du gjør er og oppdatere biosen på hovedkortet ditt.Dette gjør hovedkortet ditt kompatibelt med acpi en prosees som som tar kontroll over hoved kortet ditt.Har du ikke acpi supporterte komponenter blir disse gitt en egen irq men hvis du har acpi kompatible blir disse henvist til irq 9 og 11 der de koser seg sammen.

Nye drivere og opdatering av bios er en fin måte og få tingene acpi kompatible på.

Acpi gjelder i windows xp og windows 2000. i win98 og i Me kan du faornadre så mye du vil.

Men i win xp og win 2000 finnes det også register hacker for dette.det finnes en som heter disable acpi.Og det finnes noe som heter acpi support i bios denne kan taes vekk.Men for å kunne disable denne må man installere operativ sytemet på nytt for at det skal ha noen virkning.

Lenke til kommentar

Takker for svaret!

Men med det drittkortet som jeg har(biostar)finnes det ingen oppdatering el. har den siste som er 1år gammel!!!!!!!!!!!!!!

Så det er ingen løsing.

I bios fant jeg kun:"ACPI suspend type" med 2 valg:S1(pos) og S2(pos) har prøvd det meste av innstillinger. Men nettverkskortet legger seg alltid på samme IRQ som skjermkort og div andre ting.

Så er det noe program el.lignede som jeg kan bruke til å fikse dette el.?? Hva kan jeg gjøre, irriterer meg noe jævli det her.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...