lperik Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hva spiser du når du trener med vekter for å bygge muskleR? Selv spiser jeg mye kylling for å få i meg masse proteiner. Ellers går det mye i tunfisk. Hva er typisk sunn (og god) mat som er lurt å spise når en trener mye? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Kjøtt(Kylling ) Fisk Mye grønt og frukt(Spes bananer !!) Nøtter Drikke mye melk (inneholder jo hele 33g per liter) Evt. ekstra tilskudd av proteiner og karbo via pulver Burde vel kanskje flyttes til sport delen av forumet Endret 30. september 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 [*]Nøtter For all del, glem peanøtter... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hva spiser du når du trener med vekter for å bygge muskleR? Selv spiser jeg mye kylling for å få i meg masse proteiner. Ellers går det mye i tunfisk. Hva er typisk sunn (og god) mat som er lurt å spise når en trener mye? Spørs hvem du spør. Spør du en "boler" så får du sikkert til svar at du trenger spesialkosthold med ørten hundre piller og pulvertyper, men spør du en lege så får du til svar at det holder lenge med et normalt norsk kosthold. Med mindre du ikke har tenkt til å trene virkelig mye, så trenger du egentlig ikke å tenke spesielt mye på hva du spiser, såsant det er innenfor rimelighetens grenser. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 over til sport og idrett med denne Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Du bør holde deg til proteinrik mat, helst umettet fett. F. eks tunfisk, makrell i tomat, kylling, fisk osv.. Selv tar jeg en shake Whey Tech rett etter trening. Endret 2. oktober 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 http://www.iform.no/kosthold/ Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Alt du trenger å vite: http://www.tech-nutrition.com/default.asp?go=art&id=118 Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 For all del, glem peanøtter... Hm, kan du utdype den litt eller? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Her er det jeg spiser: "Ca. 07.00 Frokost: Havregryn 50 gram. 40 gr cottage cheese ( en toppet spiseskje) Banan 30 gr protein En spiseskje EFAomega 10 valnøtter Ca. 12.00 Lunsj 150 kyllingfilet 100 gr ris Grønnsaker (masse) Savner du saus så ta litt cottage cheese eller MAGER kesam og bland ut i risen, og krydre (ikke salt) ca. 16.00 Før trening 20 gr Protein En teskje kreatin Rett etter trening En banan /evt et par esker rosiner 40 gr Basic protein En teskje kreatin blandes i lunket vann Ca. 18.00 Ca. én time etter trening Et par kyllingfileter 100 gr ris/pasta Masse grønnsaker! Ca. 20.00 Måltid Proteiner 20 gr 150 gram ris 15 nøtter En spiseskje efaomega Ca. 22:00 Tre kapsler ZMA fuel. Ca. 23.00 Måltid 150 gr kyllingfilet 100 gr ris En spiseskje EFAomega 20 gr nøtter" Endret 3. oktober 2004 av walter_melon Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Så du spiser 300g kyllingfilèt HVER dag? Blikke' det litt dyrt a? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Så du spiser 300g kyllingfilèt HVER dag? Blikke' det litt dyrt a? Spiser 1-2kg kylling hver dag jeg... blir dyrt (ca 200,- dagen) men skal en trene må en bruke litt penger Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Så du bruker nesten 6000kr i mnd bare på kylling ? Det er sykt aleks :!: Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 For all del, glem peanøtter... Hm, kan du utdype den litt eller? Peanutter har en del fett. Men til dere som trener: Dere trenger ikke være veldig nøye på hva dere spiser første året. Som treneren min sier, bare fokuser på å spise sundt. Kostholdet blir viktig i lengden. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Peanøtter ( g/100 g ) Protein - 24,7 ( g/100 g ) Fett - 53 ( g/100 g ) Karbohydrater - 9,9 ( g/100 g ) Kalorier - 562 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Så du spiser 300g kyllingfilèt HVER dag? Blikke' det litt dyrt a? Én kyllingfilét er ca. 150 gram hvis jeg ikke husker helt feil, fire slike om dagen blir det endel penger av. Men man jobber jo og tjener penger, skader ikke å kjenne en hønsebonde og bo innen tålelig avstand fra svenskegrensa heller. Vil helst ikke tenke på hvor mye penger jeg bruker på det her. Fjordland middag hver dag hadde nok vært billigere. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Peanøtter ( g/100 g ) Protein - 24,7 ( g/100 g ) Fett - 53 ( g/100 g ) Karbohydrater - 9,9 ( g/100 g ) Kalorier - 562 Men fettet i peanøtter (eller nøtter generelt) er av typen sunn, etter det jeg har forstått.. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Men fettet i peanøtter (eller nøtter generelt) er av typen sunn, etter det jeg har forstått.. Faktisk ikke... Peanøtter har samme type fett som chips Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Det gikk et program på TV for ikke så lenge siden hvor de skulle forvandle "normale" personer til veltrente fitnesspersoner med lite fett på kroppen. Alle fikk jo seffølgelig en kostholdsplan å følge, men en av deltakerne gjorde et lite unntak. Han spiste nemmelig peanutter. Selv trodde han ikke at det ville ha så mye å si, men det hadde en del å si på vekta. Tørrfisk der i mot har meget lavt fettinnhold og masse proteiner. For de som liker tørrfisk da. Endret 4. oktober 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå