Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan angi IP manuelt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter med en 3MBIT linje fra nextgentel. Har kjøpt meg IP-telefon fra Televoip, men denne er et @$@! å få til å virke. Det jeg skal gjøre nå, som et ledd i feilsøkingen, er å gi ruteren/modemet mitt IP 10.0.0.1, PCen min skal få 10.0.0.2, og IP-telefonen skal få 10.0.0.3

 

Hvordan kan jeg gjøre dette?

 

mvh Thorstein Korsvold

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ruteren din står vel som 10.0.0.1 ?

koble fra alt utstyret ditt, så restarter du ruteren (la den stå av noen min, før du setter den på igjen) så kobler du til pc'n...ipconfig den, og sjekk om den nå står som 10.0.0.2.

så er det bare å koble til telefonadapteren...da skal den stå som 10.0.0.3

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har problem med å bli "aktiv" i DC++ etter inst av TelevoIP fast tlf.

Tidligere åpna jeg porter i 3Com ruter, da hadde jeg IP 192.168.1.174, og i det virtuelle oppsettet til 3Com kunne jeg kun velge de 3 siste nummera, mens de andre var låst. Etter inst av TelvoIp adapter, fikk jeg ny ip adr: 192.168.2.3, ergo kan jeg ikke åpne porter i 3com ruter lengre, den står fast på 192.168.1.***

 

Grandstream Gateway har fått IP 192.168.2.1, jeg har satt den til fast IP 192.168.1.160. Har lagt inn den nye IP'n min i DMZ i Grandstream - i tillegg har jeg åpna porter der.

 

Alt funker, tlf og nett men ikke Aktiv i Dc++.

 

Hva gjør jeg galt?

 

Har : #3Com Office connect ruter

# Speedtouch Adsl modem

# TN ISP

# My dynamic Ip view, Client for Dyndns.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...