Gå til innhold

Mulig ødelagt hovedkort, trenger råd!

OmBot

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp skrudd sammen en "ny" maskin, dvs. at den består av noen nye og noen gamle deler. Hovedkortet er et Abit IT7-Max2 (kjøpt i mars 2003.)

Tidligere satt det en Pentium 4 1.8Ghz "Northwood" som var klokket opp til 2.2Ghz.

Nå har jeg satt inn en Pentium 4 3.0Ghz "Prescott."

Jeg har brukt minnebrikkene jeg hadde fra før, en TwinMos 256MB og en Apacer 512MB.

I tillegg har jeg montert en NEC 3500 DVD-brenner, Sapphire Radeon x800 Pro VIVO og en Western Digital 80GB harddisk.

Nå jeg starter opp maskinen viser post screen på hovedkort "FF." Skjermen er helt svart.

Har prøvd å feilsøke det meste; brukt en og en RAM-brikke, tatt ut strømmen til både DVD-brenner og harddisk, resatt CMOS, dratt ut kontaktene til HDD-led m.m., men uansett hva jeg gjør, skjer det ikke noe mer enn at post screen viser FF.

Har sjekket opp denne feilkoden i (den ikke altfor informative) manualen, den sier kun "Boot attempt."

Nå er jeg rett og slett tom for ideer, og håper noen kloke hoder her inne kan lede meg på riktig vei og gi meg noen råd og tips for å få dette til.....

I mellomtiden krysser jeg fingrene og håper at jeg ikke har tatt livet av hovedkortet. :hmm:

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...