Turin Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Kjøpte nettopp en WD 80 GB 7200 rpm fra Komplett, sammen med en ny prosessor og et Abit KT7A 133 hovedkort. Dessverre ser det ikke ut til at windows XP gidder ikke å bruke den nye harddisken min. I maskinvareprofiler ser alt fint ut, samme i bios. I fdisk finner man 8 GB... Har prøvd å finne driver på nettet, men har ikke klart det. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 D er nomalt at fdisk viser forlite,bare del opp hd din på normal måte. Kjetil [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-13 21:41 ] Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 se om du ikke finner en nyere bios enn den du har. Lenke til kommentar
marwin Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Her finner du alt du trenger av BIOS oppdateringer og FAQer på hovedkortet ditt: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm Lenke til kommentar
Turin Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Får det fortsatt ikke til... Jeg prøvde å partisjonere disken i % i fdisk, men det hjalp liksom ikke helt.... Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Når du bruker fdisk, bruker du en oppstartsdiskett som har støtte for FAT32 (feks win98 oppstartsdisk)? Når du startet fdisk så får du spørsmål om å aktivere støtte for større disker. Trykker du Y/J her? (vet ikke om dette har noe å si, men det er et forslag) Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Bruk partition Magic 7.0 oppstartsdisketter til å partisjonere HD'en med. Jeg har samme disken og det var ingenting annet som fungerte. Lenke til kommentar
Turin Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Har kommet ett skritt lenger: Jeg har en 20 GB HD fra før, som master, med WinXP. Den nye 80 GB-disken har jeg nå klart å innse sitt fulle potensial, slik at den faktisk eksisterer som 80 GB. Nå gjenstår ett problem: Fra min første partisjonering finnes en extended dos disk på 4 GB, som ikke lar seg fjerne! Jeg klarer å sette primary disk på full (90% får jeg da), men 5% gjenstår. Prøver å slette denne i fdisk, men enten påstås det at den ikke er logisk, ikke kan slettes fordi det ikke fins andre logiske disker osv. har prøvd alle slette-alternativene uten annet resultat enn at jeg klarer å slette primærpartisjonen. Fins det noen triks, eventuell en ikke-fdisk metode for å fjerne partisjoner? Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Gå til http://support.wdc.com/download/index.asp Last ned verktøyet Data Lifeguard v2.8 installer det på en diskett. Start maskinen med disketten i, og du har da masse muligheter for å formatere(lavnivåformatere) og kjøre forskjellige tester på disken [ Denne Melding var redigert av: JoaJoa på 2002-05-14 11:37 ] Lenke til kommentar
Turin Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Takk for hjelpa. Fikk det til, til slutt. Måtte disable den andre disken i Bios, så gikk det fint med fdisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå