sull Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg et digitalkamera, men har bare 2000 kr nå, så jeg lurte på hvilket kamera er best eller er til å anbefales til under 2000kr? som sagt den skal være billigst mulig:D noen som har noen erfaringer med Kodak CX7300 eller CX7330? Endret 30. september 2004 av sull Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 For 2000 kr. ville jeg vælge Nikon Coolpix 3200 eller Canon A400. Det er efter min mening de kameraer der giver mest værdi for pengene i denne prisklasse. Begge har god billedkvalitet og er nemme at bruge. Hvis du kunne tænke dig at eksperimentere med manuelle indstillinger så er Canon A70/75 nok et bedre alternativ. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Nei, for 2 lapper hadde jeg gått for Olympus C-725, som jeg sist så til latterlige 18-1900 på nettbutikk. Da får du usedvanlig mye kamera for pengene, sett i forhold til f.eks. Coolpix 2000- og 3000-serie. Bevares, de er begge bra kameraer, men hvis mye for pengene teller, er C-725 flere hestehoder foran. Det har nemlig en frisk zoom på hele 8x optisk, i tillegg til en meget bra makro. Dette kameraet har derfor mengder av muligheter, da det også har mulighet for full manuell kontroll i tillegg til auto (eller konemodus, somjeg ofte kaller det...). Olympusen er betydelig større enn Coolpix'ene, men dette får du altså igjen på optikk og funksjonalitet. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Olympus C725 er et rigtigt godt kamera til prisen, men er jo ikke ligefrem kompakt i forhold til kameraer med 3 x optisk zoom.... Hvilket kamera man skal vælge afhænger jo helt af hvilke behov man har og hvilke krav man stiller til det. Er man ude efter meget zoom eller et kompakt kamera man altid har med sig? At sige at det ene kamera er bedre en det andet giver jo ikke umiddelbart mening Sull: Det vil være nemmere at hjælpe dig hvis vi vidste hvad du vil bruge kameraet til. Skriv gerne dine behov og krav Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Olympus C725 er et rigtigt godt kamera til prisen, men er jo ikke ligefrem kompakt i forhold til kameraer med 3 x optisk zoom.... Nei, der er så, men så var heller ikke størrelse nevnt i kravspec'en heller. Det var pris som var hovedargument. Og da vet jeg ikke om mange alternativer som gir så mye for pengene. Dessuten vil dette gi en rekke spennende muligheter nesten uansett hva som var tenkt bruksområde. Men du har rett; det burde jo vært oppgitt litt mer ønsket bruksområde først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå