Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Itaviser øderlegger. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er rot i i-net cachen og index.dat .

Clear temp internet cachen din .

Sett til update at every visit to the page under settings .

Etter noen dager kan du sette tilbake til automatisk .

Også merket at diverse tweakeprogrammer for cleaning kød*er til dette .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Vel, det må sies - Bruk en annen browser. Opera, Firefox .. I don't care. Bare styr unna IE, så slipper du slike problemer i framtiden (og så slipper du å se på alle popup-reklamene også, for ikke å snakke om spyware..)

Ja, for det er jo aldri problemer med Opera og Firefox... :roll:

IE har dessuten pop-up blokker, så det er jo et latterlig argument.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Vel, det må sies - Bruk en annen browser. Opera, Firefox .. I don't care. Bare styr unna IE, så slipper du slike problemer i framtiden (og så slipper du å se på alle popup-reklamene også, for ikke å snakke om spyware..)

er det lenge siden denne dinosauren prøvde IE? Tror det - det er pop-up filter i siste versjon (SP2), som fungerer like så vel som Opera sitt.

Lenke til kommentar
Ja, for det er jo aldri problemer med Opera og Firefox... 

Jeg bruker IE på jobb, og har brukt firefox eller opera hjemme. Og jeg må si at jeg faktisk ikke har hatt noensomhelst problemer med firefox eller opera, men IE derimot.. :roll:

Tror du det er tilfeldig at de fleste her på hw -forumet som har litt greie på data anbefaller noe annet enn IE?

HW hadde jo også et intervju med John Nunes, der han fraråder alle å bruke IE.

Latterlig argument? ..neppe :roll:

er det lenge siden denne dinosauren prøvde IE? Tror det - det er pop-up filter i siste versjon (SP2), som fungerer like så vel som Opera sitt.

90% av de som har internett bruker IE, fordi det er integrert i windows. Det vil si at IE er mye mere utsatt for virus, ettersom de som lager virus selvsagt er interessert i å smitte flest mulig, og virusene da skreddersys for nettopp IE.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Ja, for det er jo aldri problemer med Opera og Firefox... :roll:

Hvilke problemer? Eneste jeg finner er at noen sider ser litt rare ut.

Det kan jeg leve med, da grunnen til at jeg byttet til FireFox var at jeg fikk virus bare ved å gå inn på ulike kompromitterte sider som utnyttet en feil i IE som lå upatchet i nesten en måned (hurra for microsoft).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

har også dette problemet, plager sykt.. bruker IE, ikke klag, IE er BRA NOK! har ikke hatt et virus, eller en trojan på 16 uker, og pcen min er på 24/7, så det er nok bare itavisen som fucker opp :(

Lenke til kommentar

Hva var det jeg sa i første post?

PS: Orker ikke noe "Bruk opera" e.l. Vil ha svar på spørsmålet jeg  :yes:

Du sitter vel litt i glasshus når du er så dum og sta at du likevel begynner å diskutere det, mr. jh_

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar
Hva var det jeg sa i første post?

PS: Orker ikke noe "Bruk opera" e.l. Vil ha svar på spørsmålet jeg  :yes:

Du sitter vel litt i glasshus når du er så dum og sta at du likevel begynner å diskutere det, mr. jh_

Jeg svarte på to andre brukere, ikke deg.. At du tar det som en fornærmelse får være ditt problem.

Kall meg dum og sta, men på hvilket grunnlag? :roll:

Edit: glasshus -greia di funka ikke

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Ja, for det er jo aldri problemer med Opera og Firefox... 

Jeg bruker IE på jobb, og har brukt firefox eller opera hjemme. Og jeg må si at jeg faktisk ikke har hatt noensomhelst problemer med firefox eller opera, men IE derimot.. :roll:

Tror du det er tilfeldig at de fleste her på hw -forumet som har litt greie på data anbefaller noe annet enn IE?

HW hadde jo også et intervju med John Nunes, der han fraråder alle å bruke IE.

Latterlig argument? ..neppe :roll:

90% av de som har internett bruker IE, fordi det er integrert i windows. Det vil si at IE er mye mere utsatt for virus, ettersom de som lager virus selvsagt er interessert i å smitte flest mulig, og virusene da skreddersys for nettopp IE.

Merkelig. Det har MYE med brukeren å gjøre.

Jeg bruker Outlook Express og IE, og har ikke hatt virus siden 1996. Det blir for dumt når du utelukkende skylder på softwaren, og ikke tar i betraktning brukeren.

Hvorvidt jeg tror det er tilfeldig at de her på forumet anbefaler noe annet enn IE? Det er ikke entydig. Mange hater MS bare fordi det er "in", men har ikke noe faglig argument som tilsier at det er dårligere, eller som kan underbygge sine påstander. Andre anbefaler utifra hva de liker, kun basert på hva de liker, og det er en ærlig sak. Og noen, som ikke kan så mye, henger seg på bølgen med Mozilla og Firefox, og anbefaler det "fordi alle andre gjør det, og da må det jo være bra, ikke sant?".

De ref. du oppgir, er EN person sin _oppfatning_ av et problem, og er således ingen etablert sannhet.

Det er bare mangel på kunnskap som kan ligge bak slike utsagn som du kommer med IMHO, og minner mer om religion, enn en nøktern vurdering av et problem.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...