tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 GRR, Sitter med et EPOX K8DA3J-hovedkort (lillebror til EPOX K8DA3+) og en stk Elixir (kjøpt hos ITButikken) CAS3 DDR400 PC3200 512MB RAMbrikke. Denne kombinasjonen nekter å fungere sammen! Jeg har prøvd minnebrikka i en annen PC, fungerer fint. Og hovedkortet fungerer på sin side med annen RAM, fungerer også fint. Problemet mitt er at jeg nå sitter med en billig-PC med rådyr merkeram med CAS2, og en supermaskin som har billigRAM. Det var ikke meningen. Noen som har noen tips for å få ting til å funke? Evt noen som vil kjøpe en Elixir-brikke? Den funker i 2 av 3 PCer! :-) (det er seriøst ment, jeg må jo selge brikka hvis den ikke funker i hovedkortet mitt.) mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Bruk angrefristen å send brikken tilbake da vel Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 kan det være noe lignende Master/slave? vet ikke jeg Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 kan det være noe lignende Master/slave? vet ikke jeg Hæ?? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg misforsto. trodde det var 2 rambrikker som ikke fungerte sammen Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Angrefristen er utløpt, så den går nok ikke. Tror neppe de gidder å bry seg med kompatibilitetsproblemer. Pokker at det skal være så vanskelig å få ram og hovedkort til å fungere sammen. T Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 rart ingen har foreslått dette for deg før, men, oppgrader biosen og se om ramproblemet løser seg da, måtte jeg gjøre med min maskin. Etter det fungerte rammen. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har oppgradert BIOSen. Hjalp ikke :-( Men takk for tipset. T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå