Gå til innhold

Et uhell.

Anbefalte innlegg

Mista lommeboka nedpå bryteren til "kontaktlista" (ett sånt 220V gren-uttak) til PC og skjerm

operativsystemet booter helt normalt, men skjermen har plutselig blitt så rar. Bildet er

skjevt og med rare fargeflekker i alle regnbuens farger i kantene. Får ikke noe feilmelding i fra bios eller

noe. Etter at jeg mista lommeboka nedpå, slo jeg på PC-en nesten med en gang - kom noen

freselyder fra kabinettet, luktet ikke brent eller noe.

Hva er det som kan ha skjedd? Kan skjermkortet ha tatt kvelden, eller har det skjedd noe

med selve skjermen?

runmad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i skjerm-menyen(dvs på selve monitoren) og se om du har en plass hvor det står: "degauss". Eventuelt se om det er en knapp hvor det står "degauss" på selve skjermen.

Eventuelt sjekk om at alle ledninger, dvs skjermkabel står ordentlig i.

Funker ikke noe av dette er har nok kanskje skjermen tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Det å degausse skjermen hjalp visst ikke, men den har stått en halvtime frakoblet fra

strømnettet. Og nå funker den som den skal igjen! Begraper ikke hva som skjedde!

Jaja, nå slapp jeg i alle fall å skaffe meg ny skjerm :smile: Begynte å bli litt nervøs her nå

:wink: Hadde vel ikke gjort noe heller egentlig. Det er en billigskjerm (no name). Blir

detektert som MT1772A. Vet foresten noen hvilken fabrikk som lager/har lagd disse skjermene

Tusen hjertelig takk for svar!

runmad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...