klingtai Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Mista lommeboka nedpå bryteren til "kontaktlista" (ett sånt 220V gren-uttak) til PC og skjerm operativsystemet booter helt normalt, men skjermen har plutselig blitt så rar. Bildet er skjevt og med rare fargeflekker i alle regnbuens farger i kantene. Får ikke noe feilmelding i fra bios eller noe. Etter at jeg mista lommeboka nedpå, slo jeg på PC-en nesten med en gang - kom noen freselyder fra kabinettet, luktet ikke brent eller noe. Hva er det som kan ha skjedd? Kan skjermkortet ha tatt kvelden, eller har det skjedd noe med selve skjermen? runmad Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Gå inn i skjerm-menyen(dvs på selve monitoren) og se om du har en plass hvor det står: "degauss". Eventuelt se om det er en knapp hvor det står "degauss" på selve skjermen. Eventuelt sjekk om at alle ledninger, dvs skjermkabel står ordentlig i. Funker ikke noe av dette er har nok kanskje skjermen tatt kvelden. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Vil heller tro det er skjermkortet hvis det kom freselyder fra kabinettet. Prøv ett annet skjermkort først (lettere å låne fra en kamerat enn en diger skjerm). Blir det ikke bedre, så er det skjermen. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Det å degausse skjermen hjalp visst ikke, men den har stått en halvtime frakoblet fra strømnettet. Og nå funker den som den skal igjen! Begraper ikke hva som skjedde! Jaja, nå slapp jeg i alle fall å skaffe meg ny skjerm :smile: Begynte å bli litt nervøs her nå :wink: Hadde vel ikke gjort noe heller egentlig. Det er en billigskjerm (no name). Blir detektert som MT1772A. Vet foresten noen hvilken fabrikk som lager/har lagd disse skjermene Tusen hjertelig takk for svar! runmad Lenke til kommentar
Okie85 Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Viss det skjer igjen er det bare å trykke kortet bedre nedi porten.. Skjer av og til meg at bildet blir litt fucka opp, da trykker eg kortet nedi og da funker det fint igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå