Bad_Mojo Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hei. Er litt grønn på området A/V, så jeg lurer på om man kan kjøre HDTV på en projektor som ikke støtter HDTV. Dvs. Jeg har en moddet Xbox og en projektor som kan ta 1024x768 (1280x1024 komprimert). Kan jeg få bilde på denne fra min Xbox hvis jeg kjører komponent ut (HDTV enten i 460p, 540p eller 720p) så inn i en Progressive Scan Component til VGA Box? Hva vil signalet være når det kommer ut av en slik boks? Alt som gir bedre blide en scar og s-video er bra! noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) det med Xboxen kan jeg ikke svare på, men når det gjelder projektoren har jeg samme dilemmaet selv. at en projektor støtter HDTV betyr at den har en innebygget funksjon for å skalere ned bildet til det den kan vise. har projektoren imidlertid ikke dette, må du sende bildet i riktig størrelse til projektoren, ergo du kan ikke sende bilder i oppløsningen 1920x1080 nå er jeg ikke sikker på hvilken oppløsning xboxen kjører på, men det kan sikkert noen andre her svare på EDIT: skrivefeil i bøttevis Endret 30. september 2004 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Bad_Mojo Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 En ting man kan gjøre er jo å skaffe seg et capture-kort til pc'en. Enten VGA eller komponent-RGB. Så kan "vi" kjøre Dscaler på pc'en for så å sende signalet til projektoren i 1024. Men si ifra hvis du ser et slikt kort til en overkommelig pris Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 når jeg tenker meg om, så testa jeg jo en kamerats xbox på projektoren min for en stund siden. husker ikke om det var komponent eller s-video vi brukte, men det virka ihvertfall bra. har en XGA projektor, native 1024. Det er jo ikke værre en bare å prøve å se om det virker. :-) Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 kan du kjøre HDTV på en chippa xbox????? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 kan du kjøre HDTV på en chippa xbox????? mulig du kan kjøre Xvid konverteringer, ikke stort mer. Du kan jo teste å sette opp en PC med samme spesifikasjoner og se hvor bra det går.. det går nok ikke så bra.. Lenke til kommentar
Bad_Mojo Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 kan du kjøre HDTV på en chippa xbox????? Den trenger ikke være chippa. Du må kjøpe en HD-Pack. Den har kun komponent ut. Du kan dog få tak i vga ut, men det er snakk om at disse kun funker for NTSC versjoner av Xbox'en. Vet ikke hvorfor (sikker noe med progresiv scan). Vet ikke om en modda Xbox kjøpt i Europa går. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 kan du kjøre HDTV på en chippa xbox????? Her er en oversikt over hvilke oppløsninger du kan kjøre på de forskjellige spillene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå