tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hei, Sitter med et nybygd A64 3000+ system. Skal brukes som en ren kontormaskin til svigerfar, så det er viktig PCen blir stabil, og at han blir fornøyd. (særlig nå som jeg akkurat har fridd til dattera hans :-) Men når jeg fyrer opp PCen, får jeg en masse skjermforstyrrelser, striper med grums som ødelegger BIOS-skjermen og POST-skjermene. I tillegg ville ikke PCen starte Windows XP heller. Da jeg byttet ut skjermkortet (Radeon 7000), med et X800PRO forsvant stripene. Ok, da er det vel Radeon 7000-kortet som er ødelagt, tenkte jeg. Jeg byttet tilbake for å ta en siste sjekk for å se om det var noe liv i kortet, og plutselig fungerer alt (nesten) helt fint. Stripene er der fortsatt i POST og BIOS, men nå kommer maskina inn i Win XP (ny installasjon) uten problemer. Hva søren er dette? Et ustabilt kort? Noen som vet hvordan man tester skjermkort for stabilitet? mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Noen flere specs forresten: • LG 1910B 19" LCD skjerm • Epox KDA3J hovedkort • Athlon 64 3000+ boxed CPU • Western Digital Raptor 74GB 10000rpm harddisk • Aopen kabinett • Imation 12X DVD-brenner • Lite-On 16X DVD-leser • Elixir 512MB SDRAM, CAS 3 (denne nektet å fungere i denne PCen, måtte kastes ut underveis til fordel for noe Twinmos minne. Kanskje noe kødd med hovedkortet?) • Sapphire RADEON 7000 grafikkort Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Noen som vet noe om BIOS på disse kortene? mulig å oppgradere BIOS på dette skjermkortet? (AGP Sapphire Radeon 7000 64MB DDR ) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Slått av fastwrite i bios ? Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Neeeeeiiiii..... OK, vet ikke hva det er. Hvor i BIOSen pleier slikt å ligge? Hva går denne funksjonen ut på? Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 OK, jeg fant "fastwrite", og skrudde det av. Mesteparten av skjermgrumset forsvant, men ikke alt. mvh Thorstein Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Satte kortet inn i en annen PC igjen, bare for å sjekke. Samme problem her, artefakter og grums, men altså ikke i Windows. Det går vel kanskje mot en retursak? mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
SeT Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Tror ikke det bare skal KANSKJE gå mot en retursak.. Send kortet tilbake så fort som mulig for å få orden på det:P Lenke til kommentar
X-Shock Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 overdrevet kontormaskin da! haha Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 er skjermkortet som er gåent..har nettopp opplevd det samme med mitt MSI 6800 kort..fikk nytt med en gang av komplett (mitt var DoA) Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 sjekk om du har tatt av VPU recover i skjerm egenskapene..! der du stiller alt av driverene osv! var fucka hos meg til jeg tok av fastwrite i bios og tok av vpu recover så etter det har det gått helt smooth Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Hrm. Finner ikke VPU recover, jeg... T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå