Gå til innhold

Overklokking av systemet!

Shotherra

Anbefalte innlegg

Har nå lyst til å prøve meg på overklokking. Bare for å nevne det så har jeg gjort det før så jeg er IKKE "Newbie".

Det blir et AMD system med en XP-M 2400+ (35w) og Soltek SL-75FRN2-RL nForce2 Ultra400 SocketA. Hva med dette da MSI K7N2 DELTA2-Platinum nForce2 Ultra 400 Socket A? (hadde vært best med MSI pga LiveUpdate..! (By the way; har disse kortene agp/pci lås?)

Med tanke på rammen så har jeg en 512 DDR 333Mhz (Cl 2.5) brikke. Vurderer også å skaffe meg et FX 5800 kort og klokke det.

Hvis rammen vil sette en tidlig stopper for klokkinga mi så hva med denne TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av de hovedkortene er noe særlig til overklokking, stort sett pga. mangel på høye spenninger.

Kjøp heller et Abit NF7-S 2.0.

Angående minne, de du har vil være en flaskehals, garantert.

De du satt opp var ikke særlig mye bedre.

Se om du finner noen med CL2 i det minste, de overklokker en del lengre.

Lenke til kommentar

DFI Lanboy NF2 Revb er det beste kortet til klokking av AMD XP. Abit NF7-S V2 (NB IKKE NF7-S2/NF7-S2G) kommer på en god andreplass.

TwinMOS m.winbond er gode klokkere til fornuftig pris. Det er leeeenge siden det var problemer med NF2 og TwinMOS brikker. Alle nye kort takler kombinasjonen. Men ikke gå for vanlig TwinMOS (uavhengig av støttet hastighet). TwinMOS 3200 m.Winbond er de desidert beste klokkebrikkene til TwinMOS.

Dyrere merker gir ofte bedre latensies. Det du bør få tak i er brikker som takler 225-230 DC cl2-3-2-11 (noe TwinMOS m.winbond som oftest gjør ved 2.9V).

Alle Nforce2 kort har låst AGP/PCI

I motsetning til Spirre`s uttalelse, vil jeg si du bør skaffe deg minne som takler lave timings fremfor høy FSB. IOM at en XP-M er ulåst vil 97% utnyttelse av 220 FSB (noe jeg har med mine Corsair BH5 ved 223 cl2-2-2-11 1t) brikker yte vesentlig bedre enn 90% på høyere FSB. Dessuten liker ikke alle XP-M høy FSB like godt (mine brikker går 228DC cl2-2-2-11 1t uten problemer, men min Mobile CPU nekter over 223FSB).

Lenke til kommentar
DFI Lanboy NF2 Revb er det beste kortet til klokking av AMD XP.

DFI Lanparty NFII heter det.

Man kan også kjøpe DFI NFII Ultra Infinity, akkurat det samme kortet, bare uten alt i UV. Men disse kortene krevere en hel del modifikasjoner, både hardmodding og softmodding (ustabile spenninger og mongobios) for å omtrent kunne bruke det vanlig.

Absolutt ikke et kort å anbefale til en som ikke er dreven med slike modidikasjoner.

NF7-S 2.0 er det beste valget vil jeg si.

(Har selv et DFI NFII UI).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...