Gå til innhold

Sliter med nytt MSI hk

ragman

Anbefalte innlegg

kjøpte meg nytt hovedkort hos psdata.no for noen uker siden, men det hadde en feil som gjorde at tastaturet ikke reagerte, så jeg sendte det inn og fikk nytt i posten idag. Hovedkortet er av typen MSI K8N Neo Platinum, og jeg kjøpte også prosessor av type AMD 64-bit 3000+. Monterte opp hovedkort og cpu i nytt kabinett, med en 512 Mb RAM brikke fra min gamle XP1600+ pc (type 2700 såvidt jeg husker). Oppstarten gikk fint, skjermen som prompter om å trykke 'del' for BIOS-setup kom frem, men pc'n reagerte ikke synlig på at jeg trykka 'del'. Derimot reagerte den på alle -lock knappene og ctrl-alt-del, så tastaturet fungerte. Etter ca 4-5 minutter dukket plutselig BIOS-skjermen opp, og jeg kunne stille inn alt som jeg ville. IDE devices var detecta riktig.

Lagrer og restarter, og fortsatt tar det 4-5 minutter i oppstarten, noe jeg finner ut er fordi det tar såpass tid å laste IDE devicene. Hver gang tar det så lang tid! Kommer heller ikke lenger enn første restart i winxp 64-bit install, mens demolinux stopper også etter en stund. Hva kan være galt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er feil på selve hk ditt, mulig en av komponentene på hk ikke fungerer som det skal, dobbeltsjekk at du har ide kablene rett vei, og at hd'ene er riktig koblet.

Prøv også annet minne (mulig det er der problemet ditt ligger, i og med A64 platformen kan være litt kjip på minne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...