Gå til innhold

Feilmeldinger og blåskermer!

lhama

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny pc (i deler) og satt den sammen.

Har dette oppsettet:

Albatron KX18DS PRO II SocketA Hovedkort

AMD Athlon XP 2800+ 2.083GHz, Socket A

GlacialTech Silent Breeze 462 II Kjøler

TwinMOS 512MB DDR PC3200

Q-Tec Midi tower kabinett 6024MD

NEC ND-3500 DVD±RW 16x Dual layer

Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk

Sapphire Radeon 9600 128MB Skjermkort

Etter mye om og men klarte jeg å innstallere Windows xp (Norsk sp1)

Under første delen av innstalleringen (Filkopieringen) klarte de ikke "finne" en av filene den skulle kopiere. Jeg får beskjed om at det kanskje er cd'en det er noe galt med, så jeg prøver xp-cd'en som fulgte med den gamle maskinen min. Fremdeles er det filer den ikke "finner" under kopieringen, men forskjellige nesten hver gang. Tilslutt velger jeg å hoppe over denne filen og når den var ferdig innstallert kjørte jeg en "repair"-innstallasjon. Denne gangen gikk alt bra.

Problemet nå er at jeg får VELDIG mange feilmeldinger...

Dette er både feilmeldinger som tvinger meg til å lukke programmer (f.eks. Iexplorer) og mer alvorlige systemfeil, type blåskjerm. Her ber den meg om å opdatere biosflashen (det er ingen nyere biosflash ute fra albatron's side) avinnstallere drivere jeg tror lager problemer, fjerne skjermkort, kjøre en minnesjekk, samt skru av skygging og buffering i bios.

Er det noen som har hørt om lignende problemer? Er det kompabilitetsproblemer med dette oppsettet, f.eks at minnet eller skjermkortet ikke kommer overens med hovedkortet? Har oppdatert både drivere for skjermkort, hovedkort, og lastet ned alle nye oppdateringer fra windows (inkludert sp2)

Ellers fungerer alt bra, systemet går raskt og effektivt. Men feilmeldingene kommer med jevne mellomrom...

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...