Cronius Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Når jeg nå holder på med litt "høst opprydding" på harddisken ser jeg at det ligger en ".directory" fil i mange mapper. Disse inneholder f.eks: [URL properties] ViewMode=konq_multicolumnview Så de stammer nok fra KDE, fordi konqueror ønsker å "huske" på instillingene i hver mappe. Men hvordan skrur man av dette? Veldig irriterende når man rydder opp og ønsker å gjøre en "rmdir *" for å se hva man har igjen også blir ingen mapper slettet fordi ingen av dem er "tomme" Forslag? Endret 2. oktober 2004 av Cronius Lenke til kommentar
Errae Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 å bruke "$rm -rf /mappe" er et alternativ (= Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Jeg tenkte heller på et forslag på hvordan man hindrer KDE i lage slike .directory filer.. Nå skal det sies at det ser ut som om den har stoppet å gjøre det, men jeg aner ikke hva jeg kan ha vært borti, så det hadde vært fint å fått et svar på det for fremtidige referanser. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Er helt UTROLIG irriterende... skulle gjerne likt å vite en løsning på dette jeg òg. Ikke fordi det er så vanskelig å rm -rf'e en katalog, men fordi .directory kommer med når man brenner CDer og slikt med K3B. Forbasket irriterende. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Ser man det, jeg tror jeg har funnet det ut: bug #17289: > If konqui points to a spezific directory I am changing the viewpoint and I > have writequalification konqui generates a file .directory with some entrys > regarding the viewparameters. As I am sharing some of the directoy's with > some other people also using KDE I would like to suppress this behaviour of > konqui for part of the tree. Hmm I understand that you said "for some parts of the tree" and indeed we could have something like "NoWrite" in the .directory file... Not sure how the UI should look like though. Note that you can already turn off this behaviour completely by unchecking "View properties saved in directory" in the Settings menu. Probably safer for this case... Det ser ut som dette foresaker irritasjonen. Ikke veldig intuitivt, burde heller hett "turn off saving properties in folder," men der har vi det. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Flott om slike ting legges til faq'en Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 evt. find / -iname .directory -exec rm -f {} \; Som vil slette alle .directory filer den finner på pcen... - Du kan gjøre dette nå for å få slettet alt "båsset" som ligger igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå