Xoduz Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Er det mulig på et slags vis å spesifisere minimum og/eller maksimum bredde på en webside som forandrer størrelse etter hvor stort browser-vinduet er? La oss si jeg har en webside som utvider/skrumper sammen på denne måten... er det da en måte jeg kan stoppe den ifra å utvide seg til mer enn X antall piksler (om f.eks noen kjører i 1600x1200 og jeg ikke vil siden skal bli så bred som den oppløsningen tillater), og/eller stoppe den ifra å bli smalere enn X antall piksler? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Det burde vel la seg gjøre med Max-Width og Min-Width, men jeg tror dessverre nettleser støtten er litt dårlig. Reg. Yes, jeg var raskere enn SirIce Endret 30. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Ta en titt på Minimum and maximum widths i CSS2-spesifikasjonen. Eneste problemet er at det ikke er støttet av noen browsere, blant annet Internet Explorer. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 ...og på grunn av IE sin manglande støtte for dette, så utelukker du ei stor brukergruppe ved å bruke desse egenskapane... :\ Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Takk for kjappe svar Har testet max-width nåh, og det ser ut til å funke i både Opera og FireFox. Om IE støtter det eller ikke er ikke så viktig... siden funker uansett, det er bare en liten "kosmetisk" ting ved høyere oppløsninger, og ellers fungerer vel alt så og si likt i de tre browserne.. Jeg la til "max-width: 1024" (for å teste, vet ikke om det er det jeg skal ha som max enda) i CSS-oppsettet for "body", og har et hovedvindu på siden som er satt opp slik: #main{margin-left:7%;margin-top:30px;margin-right:7%;border:1px solid #000;background-color:#fff;padding:0px 0px 15px 15px} Men når jeg la til max-width, så er ikke siden lenger "sentrert" i browser-vinduet, men er sentrert i det tilgjengelige "width"-feltet! Om dere forstår hva jeg mener med det.. Med andre ord, siden er nå "sentrert" på venstre halv-del av skjermen min når jeg kjører i 1600x1200 Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Ta en titt på Mezzoblue sin artikkel om min-width så skjønner du hvor dårlig det er støttet av de forskjellige nettleserene. Hvis du har tenkt å bruke min-width eller max-width så kan det lønne seg å bennytte seg av en såkalt css-hack som gjør at det fungerer likt i de fleste nettleserene. Det er ikke bare IE som har problemer med denne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå