Gå til innhold

Merkelige fenomen i 3dmark og Nvmax...

vegge

Anbefalte innlegg

Har holdt på å klokke skjermkortet mitt en stund, men minnet stopper liksom på 196MHz. Eller rettere sagt; jeg kan få det høyere, men da blir det hvite prikker/streker i 3dmark2001 SE. MEN, ikke på hele testen! Bare på "Game 3 - Lobby - Low Detail". På de andre "spillene" samt lobby high(!) detail så klarer jeg 201MHz før det blir dårlig skjermbilde...

Er det noe logikk i dette?

Og en ting til; minnet står default på 167MHz. Nvmax detecter det til 334MHz. Men jeg har SD-ram, IKKE DDR-ram. Hvorfor? Er Nvmax bare beregnet på skjermkort med DDR-ram? Og hvorfor vil ikke Nvmax gå lenger enn 400 (egentlig 200) på minnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hyggelig at jeg får noen svar da... men jeg vet at skjermkortet ligger på grensen.

Det jeg gjerne skulle hatt svar på..:

Hvorfor er det streker/prikker på "Game 3 - Lobby - Low Detail", men ikke på high detail? Low detail burde vel i teorien vært enklere å kjøre!?

OG, er Nvmax bare beregnet på skjermkort med DDR-minne? Noen som vet hvorfor jeg ikke klarer å sette minnet høyere enn 400 (egentlig 200)? Jeg klarer forresten å dra den tallinjen lengre, men den blir automatisk tilbakestilt uten å ha testet om det funker...

Avventer svar - kanskje jeg skal se om det er mere respons på hardware.no...

Lenke til kommentar

Har begynt å poste flere og flere innlegg på hardware.no... men dette var kanskje ikke et skikkelig overklokkingsspørsmål?

Samme post, bare med svar fra hardware.no....

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-05-15 08:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...