Freeky2k Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 kjøp et termometer, det funker fett... Lenke til kommentar
chia3 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Unnskyld at jeg spør; er helt ny med vannkjøling og måling av temperaturer : Hva regnes som load-temperatur? Noe spesielt man belaster CPUen med for å oppnå denne? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Load-temeratur er når PCn har jobba kontinuerlig på 100% over en viss tid. Vanligvis oppnår du denne etter 5-10 minutter. Når CPU har stått på samme temperatur i rundt 4-5 minutter, har du load-temperaturen. Det letteste er å laste ned Prime95 , som er gratis. Kjør tortur-test nr. 2. Den fremkaller størst varmeutviklig. Og hvis du ikke allerede har et program som leser av temp i Windows (følger ofte med HK), kan du laste ned MotherBoardMonitor 5, MBM5. Det går også ann å spille et spill i 15-20 minutter, og så lese av temperatur. EDIT: Trådstarter: Jeg kan nevne at min NW 3,4GHz har idletemp på 30 grader, og det er med raddisvifte på 8% (lydløs), og ingen kabinettvifter. Load er på 41. Jeg bruker Microplex' billigradiator Glacial, 120mm, samt Cuplex non-pro. Kjører også GPU i samme system. Endret 2. november 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Sånn som jeg ser det virker det som om du har en litt for liten radiator, om du hadde hatt en litt større ville dette ha hjulpet deg mye....Når det kommer til asus og abit på temp. så har jeg selv abit og en prescott. Den viser helt rett jeg har en ca.65c på heavyload. En kamerat av meg har samme cpu og der viser den måleren ca. 30c load med luft. Hehe ... så jeg håper hvilken du skjønner er mest troverdig. NB! vi snakker om preshot her Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Sånn som jeg ser det virker det som om du har en litt for liten radiator, om du hadde hatt en litt større ville dette ha hjulpet deg mye... Vel, hvis du ser på eksemplet mitt, rett over inlegget ditt, ser du at EVO120'en hans fungerer helt flott. Når ikke radiator føles varm, har jeg en viss anelse om at blokka ikke får ordentlig kontakt med CPU.. Lenke til kommentar
dreden Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Når tempereraturen stiger seeeeeint så er det bra kontakt. Har montert kjøleblokka 3 ganger. Tatt på nytt lag med Artctic Silver 5 hver gang. Temperaturen har jo sunket nesten 20 grader overklokket så det virker jo. Folk som sier de har 27*C load på en P4 3.2-3.4 ghz, 1.7v osv med en romtemperatur på 26*C, det kan umulig stemme. Med mindre de har radiatoren i fryseren eller noe. Endret 3. november 2004 av dreden Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 hvem har sagt de har 27 i load? Med mindre de sitter med tripperradiator og RBXblokk på en P1 100MHz, er _det_ lite troverdig Lenke til kommentar
dreden Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 En på forumet her Lenke til kommentar
milk Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 HEi.... . nettopp kjøpt meg Zalman [Fanless Water Cooling System] Model: RESERATOR bare lurer på en ting, det sies at det ikke passer (Socket A 492) , vis noen har kjøpt det samme som meg og sliter med det, kan jeg kanskje hjelpe du ser kanskje det ikke passer her (Del 1), ingen hull!!!!! =S Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (Socket A 492) 462. Er blokken beregnet til å skru fast gjennom hovedkortet trenger du et hovedkort med 4 hull rundt sokkelen. Lenke til kommentar
milk Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Del 2 Du kan enkelt bruke strips sitter fastklemt og! :!: AMD Athlon XP 2600+ 2,0 Ghz Endret 14. januar 2005 av milk Lenke til kommentar
milk Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) jeg vet, jeg bestilte Zalman kjølern fordi den så bra ut, helt til jeg kom til det problemet, mangla hull men fiksa det (noen som har mindre 25 grader i load) Endret 14. januar 2005 av milk Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Eh, jeg ville aldri festet en blokk med strips. Hvis den bare blir litt løs er prosessoren din så godt som død. Lenke til kommentar
milk Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 men det var min måte å fikse det på, sitter bolta fast! ,uansett la ut detta bare for å hjelpe, ja det er ikke helt trygt men som jeg sa jeg la ut detta for å hjelpe andre med samme problemet Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 ser du bruker en enkel radiator også.. er vell litt forlitevis man skal kjøle mer en cpu syns nå jeg,, Lenke til kommentar
milk Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 tenke det her ville kanskje funke når det gjeller å kjøle ned alle chip`ne i pcn... . hva synes dere? blir glad for svar Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Milk: jeg ville heller har tatt Chipset rett etter Cpu istedenfor etter Gpu. Endret 16. januar 2005 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
milk Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) hmmm, kanskje, tror du sier noe der... skal se om det funker bedre Endret 18. januar 2005 av milk Lenke til kommentar
dreden Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 CHipsett rett etter radiator da? Lenke til kommentar
milk Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) mhm, det er det vel beste =) edit* men når vannet har gått runden sin og er på vei tel bake tel tanken er det sikkert bra at vannet er kaldt, så radiator helt på slutten er best tror vis du kjøper bare en =) Endret 24. juni 2005 av milk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå