Gå til innhold

Hvordan konfigurere Terratec t600 riktig......

Xantix

Anbefalte innlegg

Har hatt det kortet en stund men vet egentlig ikke helt hvilken konfigurasjon som er best. For det første så er det slik at opptatt bare blir tilsvarende original kvalitet dersom jeg tar opp i "dvd kvalitet" Alle de andre formatene gir klart mye dårligere kvalitet. Matte farger, kornete bildet etc. Har jeg i dvd kvalitet så oppstår følgende problemer, ved opptak så hakker bildet og det er umulig å se på samtidig som jeg tar opp. Filene blir også usannsynlig store. Tok opp 30 min og det ble på 14GB!!!!!!

Dette er da Cinergy default programmet.

Det fulgte med et annet program som hetet WINDVR og det fungerer helt greit. Da kan jeg se programmet mens det tar opp uten at det hakker og filene blir en del mindre. Her ble 30 min på ca 3GB og ikke 14 :) Uansett synes jeg det er sykt mye plass. Hva er så riktig innstilling for å få komprimert i realtime uten at det går utover kvaliteten? Prøvde å kjøre dr divx på en 200mb fil og den ble pakket til ca 24 mb uten at jeg kunne se forskjell på tv opptaket, og det er denne effekten jeg ønsker mens den tar opp. Har prøvd mange av de innstillingsmulighetene i Cinergy tv og har hørt noe om at ikke alle egentlig virker selv om de er der samt at jeg ikke synes noen av dem har fungert særlig bra.

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...