Gå til innhold

25 mill fra pasientbudsjettet til nye skilter!

Anbefalte innlegg

Leste nettopp dette, og kunne knapt tro mine egne øyne. Lovpålagt navneskifte, er det mulig? Her har vi mange pasienter i kø for operasjoner o.l. på HUS, og likevel tvinges HUS til å kutte i pasientbudsjettet for en slik idiotisk sak. Hvem bryr seg vel om det heter Haukeland Universitetssykehus eller Haukeland Universitetssjukehus? Det er så utrolig patetisk! :mad:

...Og dette i en by der ingen snakker nynorsk lenger uansett. :wee:

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er så utrolig patetisk! :mad:

Helt enig, herregud dette var dumt. :mad:

- Det økonomiske argumentet er irrelevant, en må følge lover og regler og kalkulere med det i budsjettet, sier Jon Grepstad som er informasjonsrådgjevar i Norsk Språkråd til nrk.no.

Tror folka på sykehuset er litt mer opptatt av å sette av penger til menneskeliv enn til så utrolig teite ting som dette.

Ned med tvungen nynorsk!

Lenke til kommentar

Å herregud for noe idiotisk. Nisselandet Norge på sitt beste. 20-25 mill. er veldig mye penger som skulle ha blitt brukt til pleie og omsorg. Hadde jeg vært i ledelsen så hadde jeg ignorert brevet fra språkrådet. Det er da viktigere å redde liv enn å ha nynorsk isteden for bokmål. HEIA NORGE!!!

Lenke til kommentar
25 mill blir jo bare småtteri hvis man regner på hvor mange arbeidstimer som er gått tapt i norske videregående skoler ved å lære et totalt bortkastet språk ingen har bruk for.

Hvis vi velger følgende tall:

40 000 elever i 30 år, 3 år gymans/vgs, 2 timer /pr uke, 40 uker og produksjonsverdi pr time er f.eks 400 kr (vi regner alt i dagens verdi uten oppdiskonterng);

115 200 000 000 NOK , og da har vi ikke regnet med lærerlønningene samt de enorme beløpene Noregs Målungdom har lurt til seg opp igjen tiden. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...