Gå til innhold

Hvor høyt klokker dere 6800Ultra Gt?

asad

Anbefalte innlegg

oki jeg leste nemlig om V9999 gamers edition da jeg var på utkikk etter et GT kort, og da hadde ikke asus lansert et GT kort, men det har de altså gjort nu ?

Edit: Asus har lansert v9999 deluxe GT. Noe som ikke eksisterte når jeg var ute på shopping etter et GT kort. så det så ! :D

Endret av Gunlab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp me2 420/1200 og det går knirkefritt og tempraturene virker som de ikke har endra seg særlig, noen som har oppnådd høyere resultat ? (stabilt 3-4 timers gaming)

Og hva skjer etter de 4 timene ? Eller har du bare ikke prøvd mer?

Lenke til kommentar
De fleste GT kort klarer uten problemer å kjøre Ultra hastigheter ;) Selv med GT kjerne som kjører på 1.3V i 3D

Ultra kjører på 1.5V i 3D

Det eneste du derfor trenger å gjøre for å få et fullverdig Ultra kort ut av et GT kort er å sørge for en skikkelig kjøler, finne en Ultra BIOS fra den kort-produsenten du har, laste ned nvflash 4.42 og flashe biosen.

Dette gjøres ved å boote til dos og skrive:

nvflash -f myultra.rom -p

bryteren -p gjør at nvflash skriver ultrabiosen selv om den finner ut at du egentlig har en GT bios...

:thumbup:

Trodde GT kjørte på 1,3v ,mens Ultra kjørte på 1,4v ?

Er det ikke Ultra Extreme som kjører på 1,5v ?

Lenke til kommentar
De fleste GT kort klarer uten problemer å kjøre Ultra hastigheter ;) Selv med GT kjerne som kjører på 1.3V i 3D

Hmmm.... Alle i 6800 serien har vel samme kjernen (NV40). Der er vel RAM & kjøling som er forskjellen på NU/GT/Ultra. Akkurat som en f.eks en P4 CPU har samme kjernen, bare klokket etter kvalitet (og seff FSB, cache & transistorstørrelse). :innocent:

Endret av sm1pea07
Lenke til kommentar
Jepp me2 420/1200 og det går knirkefritt og tempraturene virker som de ikke har endra seg særlig, noen som har oppnådd høyere resultat ? (stabilt 3-4 timers gaming)

Og hva skjer etter de 4 timene ? Eller har du bare ikke prøvd mer?

holder med 3-4 timer, da er tempene nådd maks uansett.. det er de forsåvidt etter 1 time.

Lenke til kommentar
Asus V9999 GeForce 6800 256MB Gamer Ed. AGP, 256MB GDDR3 ,TV-Out, DVI, Retail

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301395&cks=SER

Dette kortet har, jeg og jo det er et GT.

det kjører på ultra specs, jeg installerte de nyeste forcwaree driverne,

nå får jeg 3104 i 3dmark05

men 3100 er D**tt i forhold til 5100

Sorry, men det der er ikke et GT kort...

Les:

http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm...cleid=569&cid=2

eller:

http://www.hexus.net/content/reviews/revie...dmlld19JRD04NDY

Der står det at kortet har 12pipes, noe som gjør det til et NU (non-gt/ultra kort).

Lenke til kommentar

V9999 GE er rettnok ikke et GT kort, men det er mer en bare et NU kort med 256 RAM. Spesifikasjonene er prikk like GT korted med untak av 12 pipes mot 16 i GT og en vertex shader mindre. Kortet ligger like oppunder GT modellen i ytelse, samt at det koster ca 500 kr mindre en tilsvarende GT kort. Jeg vurderer sterkt å kjøpt Asus V9999 GE.

Er ny her på hardware.no foresten. Meget bra forum :)

Lenke til kommentar

skjønner ikke at dere klarer og presse de kortene deres så mye..

kjører mitt Gainward 6800 GT GS til 420/1200 og da er de ikke lange tiden før jeg får artifacts og kødding i gaming..

har montert en vifte på "baksiden" av kortet for og få ned temp attpåtil.

original kjøler.

hvordan klarer dere dette? gjerne pm meg om forslag..

specs om hardware er på profilen min.

Lenke til kommentar

Viser til starten av denne tråden der tråd starter ønsker å starte i dos, dere gir ham de vanskligste veiene, sett i en diskett, gåt til my computer-høyreklikk på diskettstasjonen der du har en diskett i-velg format- velg create ms dos start up diskett- kjør.

boot med disketten i (om du ikke booter fra diskett stasjonen må du sette på dette i bios)

har flashet mitt 6800gt gs gainward

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...